יום שישי, 28 בספטמבר 2012

Annapurna Circuit - Day9

הבוקר התחיל מוקדם מהצפוי, אולי יותר נכון כבר ב- 6:00 היינו על הרגליים לקראת ארוחת הבוקר שתוכננה לשעה 6:30.

בחוץ רק החלה הזריחה והנופים המדהימים של רכס האנאפורנה בזריחה זה משהו שחובה לראות לפחות פעם אחת לאורך הטרק.

שמתי לב כי מצלמת הפריימים של ג'רמי כבר הייתה ממוקמת לכיוון הזריחה ומעניין יהיה לראות אח"כ איך יצאו התמונות (סרטון של תמונות).

לארוחת הבוקר אין הרבה חדש - מוזלי עם תפוחים חמוצים וכוס קפה חם ומתקתק (ללא סוכר).
בזמן שכל יתר האנשים היו עדיין בשלבי התארגנות לקראת היציאה, אני וריטה ניצלנו את הזמן הפנוי
(משום מה תמיד אני והיא מתארגנים הכי מהר והרבה לפני כולם) בכדי לצעוד ל- Yeti Bakery ולקנות לכולם מס' Chocolate Crumbles מצוינים שאתמול זללנו ללא הרף.

ריטה דחפה את השקית לתוך התרמיל שלה וכנראה שזאת תהיה הפתעה להיום בערב ...

קצת לא נעים, אבל ממש לפני שיצאנו, ראינו את המשפחה הישראלית (אמא ו-2 ילדיה) צועדים בכיוון ההפוך ל- Pass. בדיעבד דיברתי עימם ב- Pokhara והם סיפרו לי שלאמא שלהם הייתה מחלת גבהים (משום מה היא הייתה אלרגית לתרופות נגד מחלת הגבהים ולא לקחה כאלו עד כה) ושהם בדרך חזרה ל- Syange ומשם לקחת ג'יפ עד ל- Pokhara.

בינתיים אנו סיימנו את ההכנות והיינו כבר עם תרמילים על הכתפיים.
אמרנו שלום לכל אלו שנשארו כאן וטרחו להתעורר מוקדם והתחלנו בצעידה לכיוון היעד הפופולרי של הטרק,
הלא הוא - Tilicho Lake.

חלפנו את ה- Gompa שבמרכז הכפר ומשם באותה הירידה כמו אתמול עד לגשר המיתרים שמוביל לנק' התצפית
אל עבר Ganggapurna Lake.

ממש לפני הגשר - פנינו ימינה והתחלנו לצעוד על שביל מסומן היטב שהתחיל לטפס מעלה בשיפוע קל.

Marsyangdi River
מקטע הצעידה הראשון להיום הוביל מהכפר Manang לכפר הציורי Khangasar (גובה 3734 מ').
כבר בכניסה לכפר - קידמה את פנינו Gompa מסורתית וענקית. הצטלמנו לידה והמשכנו הלאה.

Gompa in Khangasar
הצעידה ברחובות הכפר השרתה אווירה מאוד פסטורלית וכמעט ולא היו כאן תיירים (לעומת ההמולה
שהייתה ב- Manang). יש דמיון בין Khangasar לכפר Ngawal שביקרנו בו לפני 3 ימים.

Entering Khangasar
מקטע הצעידה השני להיום הוביל מהכפר Khangasar לכפר Shree Kharka (גובה 4070 מ').
קטע זה היה בטיפוס "עצבני" שהוציא לכולנו את האוויר שעוד נותר בריאות. מידי פעם היה נחמד להתבונן מסביב ולראות להקות שלמות של Yak שרועים להם באחו. קצת מבעס אבל בכל פעם שהתקרבתי
ל- Yak כלשהו, הוא נס על נפשו כאילו פחד שאני אלך ואשחוט אותו (או משהו בסגנון).

Local Yak
בשעה טובה הגענו לכפר Shree Kharka והאוויר כאן מאוד דליל !
תוך מס' דק' ללא שמש וכבר התלבטתי האם להוציא משהו חם וללבוש כי הרוחות העזות היו מקפיאות עצמות
כאן בגובה הרם.

Me near Shree Kharka
עשינו כאן הפסקה קצרה לתה + דבש ותו"כ פגשתי איך לא - את שירי הבלונדה והיא סיפרה לי שגם היא בדרך
למסלול ה- Tilicho Lake (איזה עולם קטן).

שילמנו עבור התענוג של התה כ- 240 ר' (מחיר דיי גבוה) והתחלנו להתקפל לקראת יציאה.
מקום זה נראה מאוד חביב וכנראה שנחזור לישון כאן בעוד יום (בדרך חזרה מהאגם).

מקטע הצעידה הנוסף להיום הוביל מהכפר Shree Kharka ל- Thare Gompa.
הקטע היה בשיפוע לא פשוט בכלל ועל הדרך חצינו Swing Bridge שקישר בין 2 מצוקים מרוחקים ובלעדיו ספק אם בכלל היה אפשר לעבור קטע מסוכן זה.

Massive Swing Bridge
בזמן חציית הגשר אני כמובן התבוננתי לכל עבר וראיתי להקה ענקית של Yak אשר רעו להם מ- 2 צידי המפל האדיר שזרם לו ממש מתחת לרגלינו.
שמתי לב כי גם היום Durga לא סחב עמו מים והוא לגם ממי המפלים השונים בכל הזדמנות שנקלעה לדרכו.

אני ויבגני ניסינו בכל דרך להקל על Durga ולקחנו מהתרמיל שלו כ- 2 ק"ג כ"א.
יותר מאוחר גם מהרי עזר ל- Durga ולקח ממנו את התיק הקטן שהכיל את הציוד האישי שלו.
מה לא עושים עבור חברים ... (בניגוד למטיילים הישראלים המעפנים).

Porter carrying woods
המשכנו לצעוד, כאשר גם היום מלווה אותנו נהר ה- Marsyangdi-Nadi המפורסם (אין לו סוף).

בשלב מסוים הגענו לפיצול שבילים - Upper ו- Lower.
Durga אמר לי כי מסלול ה- Upper Trail כבר שנים לא מתוחזק וכי לא צועדים בו יותר בגלל עניין
הבטיחות (שאליו אני אגיע בהמשך) ולנו לא נותרה ברירה אלא להמשיך על ה- Lower Trail.

מסלול ה- Lower Trail כלל לא היה משחק ילדים והיינו צריכים לצעוד על שביל מאוד צר על צלע ההר כאשר מ-2 הצדדים יש סיכון "לדרדרת סלעים" ובקלות רבה אפשר להחליק מטה לתהום (אפילו אותי זה מעט הפחיד ובדר"כ אני לא מפחד בטיולים).

Dangerous Track to Base Camp
ממש טוב שאני כבר התרגלתי וטיילתי עם 2 מקלות הליכה כי בשלב מסוים של הצעידה במסלול הדרדרת,
היה פיתול מסוכן בירידה ואם לא היו ברשותי המקלות - לבטח הייתי מחליק וזה היה נגמר לא טוב.

The stony cliffs
כל הכבוד ליבגני שנשאר ועזר לריטה בקטעים הטכניים של המסלול היום.
פעם ראשונה שראיתי שיש משהו שקשה לריטה בכל המסלול ובדר"כ היא הייתה מגיעה ראשונה לפני כולם.

באחת העצירות שעשינו על צלע ההר - שמתי לב למחילה ענקית שנמצאת מתחתינו.
Durga אמר לי כי מחילה זו משמשת כבית ללא אחר מאשר Tiger ההרים הנפאלי.
מזל שהוא יוצא לצוד רק בלילה ....

Tiger Den
לאחר כשעה של צעידה במסלול המסוכן וכבר אנו יכולים לנשום לרווחה.
השביל הצר והמסוכן התחלף במסלול צעידה איתן וסלול ואנו כבר יכולנו לראות באופק את יעד הסיום
שלנו להיום - Tilicho Base Camp.

בתור הנווט הראשי של הקב' להיום - סימנתי לכולם שאוטו-טו אנו מגיעים לסוף ואלו נשמו לרווחה.
מכאן ועד נק' הסיום - המסלול היה במגמת ירידה ואני העליתי הילוך וגלשתי סקי במדרון.

חבל רק שהיו מאות מטיילים שהגיעו מהכיוון הנגדי ודיי הגבילו אותי (מסלול חד נתיבי).
בתור מטייל מנומס, תמיד טיפסתי מעלה (מעל המסלול) ופיניתי דרך לכל אלו שהיו במגמת עליה ועל הדרך ראיתי
את לירון הג'ינג'ית שאותה פגשתי לראשונה בהסעה מ- Kathmandu ל- Besisahar.

שמתי לב כי השעה הייתה רק 13:30 ואלו כבר סיימו את מסלול ה- Tilicho Lake והחליטו להמשיך הלאה לכפר הבא. אולי גם אנו נעשה את אותו דבר מחר בשביל לחסוך יום צעידה מטורף בעוד יומיים.

הגעתי ל- Tilicho Base Camp ותזמנתי זמן סביר של 7 שעות צעידה מ- Manang (כולל הפסקות).

Tilicho Base Hotel
ניצלתי את הזמן עד שיתר הקב' שלי תגיע בשביל לעשות סיבוב בין 2 ה- G.H שיש פה (שלישי בהקמה) ולראות היכן יש מקומות פנויים במחירים סבירים. ראיתי פה גם את Selina (הבחורה הסינית שתמיד טיילה עם עוד שותף) והיא נראתה לי בהתחלה מעט מדוכדכת.

יותר מאוחר הבנתי שהבחור הסיני שהיא טיילה עימו עד כה - שם לה ברז ועזב אותה ביום הטיפוס הכי קשה בכל טרק האנאפורנה. לא רק זה, הוא לא דאג למצוא לה מישהו (או מישהי) שאליהם היא תוכל להצטרף ופשוט קם ועזב.
איזה קקה !

מעט על Tilicho Base Camp
תמיד דמיינתי לעצמי איך יהיה להגיע לאחד המקומות המסתוריים והמופלאים של טרק האנאפורנה.
אינסוף קראתי (וראיתי תמונות) על מקום זה ובכ"ז מקום זה הפתיע אותי מחדש.
ב- Base Camp, נכון לספטמבר 2012 - יש שני G.H ונוכחנו לראות כי השלישי בשלבי בנייה מתקדמים ובעונת התיירות הבאה הוא יחל לפעול (ככה זה כשהמקום מאוד פופולרי בשנים האחרונות).

טיפ שימושי מס' 1
מאוד מומלץ להגיע ל- Tilicho Base Camp כמה שיותר מהר !
היות ויש כאן רק שני G.H, דיי נלחמים על כל חדר ורצוי להימנע מכך ופשוט להגיע מוקדם.
באם מגיעים מאוחר - נדפקים בחדר Dorm ל-7 אנשים .... (לא נעים בכלל)
היות והייתי בכושר הכי טוב בקב', הגעתי לכאן ממש מהר ושריינתי לכל הקב' את החדרים הכי סבירים במחיר
הכי נמוך (Khangasar Kang G.H).

View from Base Camp
סגרתי בסוף ב- Khangasar Kang G.H שהיה יותר קטן ואינטימי מהמלון הסמוך והמחיר ממש לא היה
נורא (100 ר' למיטה). חבל רק שבהמשך הגיעו כל קב' הישראלים הצעקניים וגם התנחלו באותו ה- G.H.

מקלחת חמה אין בין הנמצא, אך זה לא מנע מיבגני לקחת Bucket עם מים חמים ולעשות מקלחת תחת כיפת השמיים.
ממה שהוא סיפר - התענוג היה קריר רצח ...
עבורי מקלחת מגבונים לחים הייתה דיי והותר (לא כל יום חובה להתקלח ובמיוחד לא בקור שהיה בחוץ).

Field Bath in Base Camp
לקראת השקיעה צעדנו מעלה לעבר נק' תצפית והנוף מכאן פשוט מדהים.
סוף סוף יצא לי לראות למה סגרו את מסלול ה- Upper Trail. מנק' התצפית ראיתי מסלול Zig Zag אימתני
שהוביל מפסגת הר בגובה 4920 מ' ועד למטה (4150 מ') ורוב הדרך נראתה מאוד לא בטיחותית.

view toward Upper Trail
לארוחת הצהרים המאוחרת יצא לי להזמין תפו"א מבושל + חצי מנת מרק נודלס + שום חי.
מהרי לא היה חסין לשום ודיי לקח את הזמן (בניגוד ל- Durga שלעס שן שום חיה כאילו זה היה ממתק).

היסטוריה בטרק !!!
מרוב שהיום בלילה היה כ"כ קריר - הוצאתי בפעם הראשונה את המיקרו פליז מהתרמיל ולבשתי אותו.
עד היום תמיד הספיקה לי שכבת ביגוד אחת ויחידה, בעוד כל היתר התכרבלו להם עם לפחות 3 שכבות ביגוד
ומעילי רוח/סערה.

חבל"ז כמה חם עכשיו עם 2 שכבות ביגוד ...
לקראת הערב הבעירו אש בחדר האוכל של ה- G.H, אך הם שכחו לפתוח פתח ליציאת העשן וכך מצאנו את עצמנו כמעט נחנקים למוות בתוך חדר האוכל שכמעט והפך למלכודת מוות.

בשלב מסוים נמאס לי שהעיניים נצרבות מהעשן ויצאתי לאוויר הקריר שבחוץ ושם פגשתי שוב את שירי הבלונדה. שוחחתי עמה לא מעט ואז הגיעה שעת ארוחת הערב.

Sunset at Base Camp
ריטה עשתה היום מעשה מאוד אצילי ולקחה תחת חסותה את Selina (או בשמה Liam Chiem Shien).
ביחד כולנו הצטופפנו ואכלנו ארוחת ערב רומנטית.
שמתי לב כי אין שום בעיה להזמין אוכל מהמטבח של ה- G.H המקביל ולאכול אותו ב- G.H המתחרה,
כפי שעשו ריטה וסלינה.

יותר מאוחר נשבר לנו מהצפיפות כאן בחדר האוכל והלכנו ל- G.H המקביל ושם למרבה הפלא היה מאוד שקט ורגוע. האם הישראלים כאלו רעשניים ?
ריטה הוציאה את ההפתעה בדמות Chocolate Crumble וכולנו התענגנו על המעדן לאחר יום יחסית קשה של הטרק.

לאחר מס' משחקי Durak החלטנו לקפל את הבסטה וללכת לישון.
בדרך חזרה ל- G.H שלנו פגשתי בחורה נחמדה בשם הילה (לומדת רפואה בבן גוריון) שביקשה מעט מגבונים לחים לעשות מקלחת, אך בסוף גילינו כי היא השתמשה כמעט בכל החבילה הענקית שהבאנו ...

התעטפנו בשמיכות הדקיקות שסיפקו לנו כאן ב- G.H ונרדמנו ללא בעיה.

סוף יום ו' !

Me & Rita near Shree Kharka
Me on the Top of the World
Entering Lad side area
Taking the time on the Track