יום חמישי, 27 בספטמבר 2012

Annapurna Circuit - Day8

זהו ! הבוקר אין שעון מעורר :-)
ככה זה כשיש יום מנוחה ב- Manang ואפשר להמשיך ולחרוף עד השעה 8:00 בבוקר.

התארגנתי לי בניחותא ואף עשיתי כביסה נוספת.
יותר מאוחר ירדתי למטה וכולנו אכלנו ביחד "ארוחת בוקר של מלכים" (מוזלי עם תפוחים חמוצים רצח וקפה).
בעוד כל היתר המשיכו לאכול ואח"כ הלכו לחרוף, אני ויבגני התחלנו בהכנות לקראת
"מבצע החזרת החם-צוואר של יבגני" אשר איבד אותו אתמול במסלול.

Annapurna Range
חבל"ז איזה סיבוב עשינו בשביל למצוא פריט יקר ערך זה.
התחלנו בצעידה מהכפר Manang והגענו עד הכפר שאחרי היישוב Bhraga (שעה וחצי של צעידה
לכל כיוון ללא תיקים).

על הדרך ראינו לא מעט מטיילים שהגיעו לכיוון Manang בדרכים שונות - בצעידה, באופנוע ובאופני שטח.
מאוד אהבתי את השהייה בכפר Bhraga ואהבתי לחקור את ה- Gompa ואת ה- Monestry הרבים שהיו
פזורים בכל עבר.

Buddha statue in Bhraga
ליטפתי מס' סוסים אצילים ואף הסרטתי שיירה של Yaks שרעו להם בשדות הפתוחים.
על הדרך פגשנו גם מטייל ישראלי בשם אייל שטייל עם כלב מקומי. מרחוק הוא נראה כמו עוד מקומי שמטייל עם כלבו, אך כשהתקרבנו והתחלנו לשוחח עמו - התגלה לנו כי הוא בכלל מישראל והכלב הזה מלווה אותו כבר מס' שעות ומשמש אותו בין היתר לצורכי ניווט.

Me with Noble Horse in Bhraga
בסופו של דבר לא מצאנו את החם-צוואר של יבגני למרות כל הסיבוב הענק שעשינו והתחלנו בצעידה
חזרה ל- Mountain View G.H שב- Manang.

Jeremy's Camera
עשינו סידורים והצטיידנו עם מעט מים וחטיפים לדרך וכן גם אספנו את מהרי ואת עומר ויצאנו לכיוון היעד הבא להיום, הלא הוא ה- Tea House שנמצא אי שם בפסגה של אחד ההרים הצמודים ל- Manang.

התחלנו תחילה בסיבוב קצר בין רחובות הכפר החדש (של התיירים) והכפר הישן (של המקומיים) וההבדלים הם כמו שמים וארץ. בעוד האזור התיירותי שוצף חיים, צבעוני והומה אדם, האזור הישן של הכפר מאוד יבש, מיושן ובקושי פוגשים שם אנשים (ובטח שלא תיירים).

Manang
ראינו לא מעט חנויות אינטרנט (מחיר שחיטה של 20 ר' לדקת גלישה) וכן את ה- German Bakery המפורסמת שקראתי עליה רבות בטיפים של אתר "למטייל". נכון לשנת 2012 ישנן 2 מאפיות בכפר Manang וכ"א מתמחה בסוגים שונים של עוגות, קפה ומאפים.

ממש ליד ה- Gompa שבמרכז הכפר, פנינו שמאלה ושביל צדדי הוביל אותנו עד למטה ומשם התחיל מסלול צד שטיפס מעלה עד ל- Tea House וסיפק מס' נק' תצפית אל עבר Ganggapurna Lake המרהיב.

אותו שביל צדדי עבר בביוב של הכפר Manang ואני לא מבין איך עד היום לא הכשירו שביל גישה יותר ידידותי משום שהמסלול לעבר האגם הנו פופולרי ומאות מטיילים צועדים לשם בכל יום בעונה.

Wooden Bridge on the Track
בכל אופן ירדנו בשביל ומיהרנו לסתום את האף כי הצחנה הייתה נוראית.
בירידה חיכה לנו גשר מיתרים מגניב שלאחריו התחיל טיפוס "עצבני" בשיפוע חד עד לפסגה.
גם כאן הייתה אופציה לבחור בין ה- Upper Trail האימתני (שסיפק  נוף אל עבר האגם) ובין
ה- Lower Trail שהיה בשיפוע מתון (אך לא סיפר נוף תו"כ הטיפוס).

אנו כמובן שבחרנו ב- Upper Trail ולא הצטערנו על כך לרגע !
התחלנו בטיפוס התלול ובשלב מסוים השביל עבר על מצוק כאשר מצד אחד תהום ומהצד השני מצוק אל עבר
האגם הצלול והמרהיב.

Me near Ganggapurna Lake
מדהים !!!
אין מילים לתאר כמה יפיפה האגם שנגלה אל מול עיננו ואני רק יכול לשבח אותו ולומר כי הוא משתווה ביופיו לאגמי הברקת (Emerald Lakes) המדהימים שיצא לי לראות ב- Tongariro Track שב- NZ.

המשכנו עוד לטפס ופגשנו את זוג הישראלים-רוסים (רומן ונעמי) שפגשנו לראשונה בכפר Tal.
מסתבר שהם גרים בחיפה והיה לנו לא מעט חוויות משותפות להעביר ביחיד.

איזה כיף שיש לידי כלב שהוא גם כלב שמירה, גם כלב מדריך וגם חבר לדרך.
מסתבר שאותו כלב חמוד שפגשנו וטייל עם בחור ישראלי בשם אייל (מוקדם יותר בבוקר), התלווה אלי לטיפוס והראה לי את כל קיצורי הדרך האפשריים במסלול ה- Zig Zag המפותל.

אני ניצלתי את הכושר שלי ואת העובדה שאני לא סוחב תרמיל כבד על גבי בכדי להעלות הילוך ולרוץ בעליה מאחורי כלב הגישוש החדש שלי.

My Guardian Angle
יותר מאוחר הגיעו כל יתר החבר'ה וביחד הזמנו משקה מיוחד וטעים בשם:  Sea-Buck Thorn
אין דרך לתאר כמה טעים המיץ הזה (במיוחד כשהוא קר ונסחט על המקום).

Menu of Tea House near Manang
צעדנו לעבר נק' התצפית שליד ה- Tea House וברקע התפאר במלוא יופיו ה- Glacier העצום
שמזין את Ganggapurna Lake.

Ganggapurna Glacier
עם הזמן הגיעו עוד קב' ישראליות (לאן נעלמו כל יתר התיירים מהעולם ?) וביחד שוחחנו על כוס מיץ ועוגיות.
ממש נעים פה עם מז"א וכלל לא קר (בניגוד לטיפוס לכאן שלווה ברוחות מקפיאות עצמות).

בדרך חזרה למטה פגשנו איך לא - את מיקי ומיה והאחרונה ממש התעקשה להצטלם עמי וגררה אותי למקום נחמד עם נוף. נו טוב ... שאני אסרב לבחורה יפה כמוה ?

הירידה במדרון כלל לא הייתה בעיה ואף יצא לנו לפגוש בדרך גם את ריטה וג'רמי (שכבר הרגיש יותר טוב).
נפגשנו ממש בנק' תצפית אל עבר אגם ה- Ganggapurna ועשינו תמונות משותפות של כולנו.
אני לא אשכח עד היום כמה מסוכן היה לעמוד על הקצה של ההר כשמאחור הנוף המשגע של האגם.

Me, Evgeny & Omer near Ganggapurna Lake
המשכנו בירידה ובשלב מסוים התחילו הרוחות הקרירות להצליף בנו כאילו אין מחר.
למזלנו עד סוף הירידה לא נשאר עוד הרבה וכבר אנו חוצים את גשר המיתרים בדרך חזרה ל- Manang.

הגענו בחזרה ל- G.H והכנו א.צ מאולתרת של Chao-Chao שאנו עוד סוחבים עלינו מהיום הראשון של הטרק
ב- Besisahar ועד היום לא יצא לנו לאכול זאת ... מה שנקרא - עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא !

טיפ שימושי מס' 1
באם החלטתם לחסוך בעלויות ולהיסחב עם שקיות של מנות חמות עליכם (Chao-Chao), הדרך הכי נוחה לבשל את המנה היא בעזרת מים רותחים שקונים מהמטבח של ה- G.H (בנוסף לכך יש להשאיל מהמטבח גם כלי הגשה). כך גם לא מרגיזים את בעלי המקום כאשר אתם אוכלים אוכל שלא הגיע דרך המסעדה וגם חוסכים את הצורך בסחיבת
גזייה + בלון + כלים.

מהר מאוד הבנו כי מנה אחת של Chao-Chao בטוח שלא תשביע אותנו והכנו עוד מנה.
לאחר מכן הלכנו "לקנח את נפשנו" במאפייה הכי שווה בכפר (כך לפחות חשבנו בתחילה).
נכנסנו ל- Yeti Coffee & Bakery שהייתה צמודה ל- G.H שלנו וכ"א התנפל על כל הבא ליד.

Tasty Cookies in Yeti Coffee & Bakery
מרוב עיניים גדולות (והודות לכך שאנו קב' גדולה) - הזמנו עוגת שוקולד, עוגת תפוחי עץ, עוגת היער השחור, כדור שוקולד מקורמל, שקית עוגיות שוקו-צ'יפס ועוד. ממש ארוחת שחיתות עשינו כאן והתענוג עלה לכולנו
רק 1000 רופי. היינו מאוד נדיבים היום וצירפנו גם את Deb לחגיגה על חשבוננו.

I would like to have this one
טיפ שימושי מס' 2
אל תפספסו את הביקור במאפיות המצויינות של Manang. אנו ביקרנו ביום הראשון במאפייה גדולה
שנקראת - Yeti Coffee & Bakery, אך הבנתי כי יש עוד מאפייה הצמודה למרכז הרפואי לתיירים שנחשבת לאף טובה ממנה (יעידו על כך עומר ומילכה שנשארו כאן עוד יומיים וניסו גם אותה).

Black Forest cake
מאוחר יותר התחבטנו בשאלה האם Vova יוכל להצטרף למסלול צד אותו אנו מתכננים למחר,
הלא הוא מסלול ה- Tilicho Lake המפורסם והקשה. בחנו אופציה של Horse Porter שיגיע בלילה מהכפר
Yak Kharka אך המחיר ההתחלתי שעמד עד 150$ ליום היה מאוד מרתיח (מדובר על מסלול של 3 ימים).

נ.ב
לאחר מיקוח נוסף שעשה ידידנו Durga, מחיר ה- Horse Porter צנח ל- 5000 רופי (50$) והיד עוד נטויה,
אך סיכמנו בסופו של דבר כי Vova יישאר כאן עם עומר, מילכה, ג'רמי ו- Deb ויגיע עימם בעוד 3 ימים לכפר היעד אליו גם אנו נגיע - Yak Kharka.

יותר מאוחר השתמשתי בשירותי האינטרנט של ה- G.H (ניידים סוף הדרך עם אינטרנט בלוויין , אך המחיר היה ממש שחיטה - 450 ר' לחצי שעה בלבד של גלישה. לפחות התחלקתי בזמן יחד עם יבגני וכך הורדנו עלויות פר אדם.

ארוחת הערב הוגשה בשעה 19:30 ואני הזמנתי מנה מגניבה שנקראת: Tee Momo.
למעשה זה בצק ללא מילוי (Momo ריק) + קערה נפרדת עם מרק ירקות מעט חריף וטעים.
כמובן שאת מנה זו היה לי קשה לסיים (אולי בגלל בליסת העוגות מלפני כמה שעות ... ?) ואף אחד מאיתנו לא חשב אפילו להזמין קינוח !

סיימתי את היום במיטה עם ספר טוב ונרדמתי ללא בעיות.