יום רביעי, 26 בספטמבר 2012

Annapurna Circuit - Day7

חמים ונעים היה כאן ב- G.H גם ללא שמיכת הפוך השנייה שהרמתי מאחד החדרים הריקים אתמול בלילה.
יצא לי לראות זריחה מדהימה מהמרפסת בקומה השנייה של ה- G.H ורק עבור זה היה שווה להישאר לישון כאן.

Sunrise in Lower Pisang
בזמן ההתארגנות גיליתי לתדהמתי עכביש ענק (וכנראה גם ארסי) שזוחל לי על המיטה ....
אמרתי לעצמי: מזל שכלום לא קרה במהלך הלילה ומיד העפתי אותו הצידה.

בחוץ היה מז"א מאוד קריר (בחדר האוכל הממוזג והמחומם הייתה טמפ' של 10 מעלות ובחוץ הרבה פחות).
קצת לא נעים אבל בשלב מסוים שמענו קול של בום. יצאנו החוצה וראינו כי מילכה לא לקחה טוב את הירידה באחת המדרגות ודיי נקעה את רגלה בזמן הנפילה ... לא נעים בכלל !

אצלנו הכל בשגרה - ארוחת בוקר של מוזלי עם פירות וכוס קפה לוהט ששימש גם לחימום כפות הידיים שדיי קפאו לי באותו הרגע. שילמנו עבור התענוג כאן 1000 ר' כ"א ויצאנו לדרכנו.

היום הקב' התפצלה ואני, יבגני ו- Durga לקחנו את ה- Upper Trail האימתני, בעוד עומר, מילכה, Vova ומהרי צעדו עם Deb במסלול ה- Lower Trail של הילדים בכיתה א'.

Bridge to Upper Pisang
מקטע הצעידה הראשון הוביל מהכפר הציורי Lower Pisang לכפר הדתי - Ghyaru (גובה 3670 מ').
על ההתחלה לקח אותנו Durga בדרך לא נכונה והיינו צריכים לחזור על עקבותינו (בפעם הראשונה בטרק).
כנראה שהוא לא צועד עם הרבה קב' במסלול ה- Upper Trail ...

עשינו אחורה פנה, חצינו את גשר המיתרים שמוביל לעלייה ל- Upper Pisang וממש לפני תחילת המדרגות פנינו שמאלה עם שלט ההכוונה שהיה במקום.

הצעידה הייתה בתוך יער אורנים ירוק-עד והיה מאוד פסטורלי ושליו לצעוד כאן על הבוקר.
בהמשך הגענו לאגם קדוש (Mring Tsho Tal) שמימיו היו כה צלולים וזכים. היות והמקום היה מוקף עם דגלי תפילה טיבטים מסורתיים, לא היה נעים להיכנס פנימה ורק חלפנו לידו וצילמנו לא מעט תמונות מרהיבות שלו. שמתי לב כי במרכז האגם יש צבע ייחודי ששונה מיתר צבעי האגם ושם כנראה הייתה נביעה של Tato-Pani.

אגם כה מרהיב ביופיו עוד לא ראיתי מאז ה- Blue Lakes הקדושים של Mt. Cook ב- NZ.

Mring Tsho Tal
השביל יצא בשלב מסוים מהיער, חצה נהר עצום ע"ג גשר מיתרים והגיע למקום עם מלא גלגלי תפילה.
בשלב זה היינו צריכים למתוח את השרירים ולחמם מנועים כי בהמשך הדרך חיכתה לנו עלייה מאוד רצינית שגמרה לכולנו את האוויר.

Crossing Swing Bridge near Ghyaru
טיפסנו בשיפוע המטורף והאוויר הדליל לא הוסיף להרגשה הכללית. מידי פעם כבר לא נשאר בנו אוויר ונאלצנו לנוח מעט, בעוד ידידנו Durga המשיך לו בטיפוס ונראה כי יש לו רזרבות של חמצן.
לפחות Durga מצא מס' קיצורי דרך בשביל ה- Zig Zag וכך חסכנו מעצמנו עוד מס' דק' של טיפוס.

Me near Ghyaru
באמצע הדרך (מתחת לעץ עם הרבה צל) - פגשנו רוכלת שמכרה את כל טוב מרכולתה (תפוחים, חטיפים, מים לשתייה, מזכרות ועוד). בהתחלה היא רצתה 20 ר' עבור תפוח קטן ומסכן ולאחר שיחה קצרה עמה סיכמנו שאשלם 50 ר'
עבור 4 תפוחים. 2 הצדדים יצאו מרוצים בסופו של יום.

Snacks on the way to Ghyaru
כיבדתי את Durga בתפוח וכן את יבגני עם עוד 2 תפוחים והמשכנו הלאה בטיפוס.
אני שמח שבסוף קניתי כאן את התפוחים ולא שם למעלה כי האישה המבוגרת שכאן סחבה את כל מרכולתה מהכפר Pisang ובאמת מגיע שנקנה אצלה ולא אצל רוכל שם למעלה שהביא את הסחורה ע"ג פרד.

תוך מס' דק' וכבר אנו בכפר הדתי Ghyaru.
פגשתי כאן את Enya (הבחורה הבלגית שישנה איתנו ב- 2 הלילות האחרונים) וכן את קב' הישראלים ואת שירי הבלונדה מכפר יונה (שמסתובבת עם חבר שנראה מבוגר ממנה לפחות ב- 10 שנים ...).

בפסגת הכפר עומד לו מקדש בודהיסטי קדוש ומפואר ומאוד כיף היה להישאר כאן להפסקת עשר, להתפעל מהנוף וכן לנוח לפני המשך הטיפוס.
שוחחתי מעט עם Enya ולאחר מכן המשכנו הלאה לדרכנו.

Me & Evgeny in Ghyaru
מקטע הצעידה השני להיום הוביל מהכפר Ghyaru לכבר Nagawal (גובה 3660 מ').
רוב הצעידה הייתה על שביל שנחצב בתוך צלע ההר ומידי פעם היו ירידות כיפיות שלוו בעליות מעיקות לאחר מכן
(אין חיים קלים במסלול ה- Upper Trail).

The Track to Nagawal
פגשנו כאן בחור סיני שהגיע רק עם מצלמת רפלקס אימתנית ובקבוק מים וכן רביעיית סינים (3 בחורות + בחור) שצעדו להם בקצב משתנה. הבחור הסיני היה כזה מצחיק וטייל עם מקל צעידה "קצר רצח" ומרחוק נראה כאילו הוא צועד כמו "סבא רבה" עם המקל הקצר ...

View toward Ghyaru
הגענו לנק' תצפית אל עבר מצודה היסטורית שחלשה על כל העמק ונתנה מחסה עבור המגנים שאיישו אותה. כיום מוצב זה נטוש ונותרו בו רק שרידי חומה.
אני ויבגני ניצלנו את נק' התצפית הגבוהה לעשות מס' צילומי נוף משגעים ונראה כאילו אני בפסגה של ההר.

Conquering the Upper Trail
מכאן ועד לכפר הבא הייתה ירידה מתונה שהקלה במעט על שרירי הרגלים וחיש מהר ואנו כבר בפתח הכפר הדתי Nagawal. כבר בכניסה קידם את פנינו מקום עם מיליון גלגלי תפילה שלקח שנה לסובב אותם (עם יד ימין למקרה ששכחתם). כמו הכפר הקודם, גם בתי כפר זה מורכבים ברובם מאבנים ולא מעץ (יבגני טוען כי זה בגלל הרוחות החזקות שיש בגובה רם זה).

Pray Wheels in Nagawal
לפני היציאה מהכפר (ליד גומפה בודהיסטית), עצרנו להפסקת תה + פירות יבשים.
שלפתי את שקית ההפתעות וכיבדתי את יבגני ו- Durga עם מיטב הפירות היבשים שניתן לקנות "בשופרסל" בישראל.

כמובן שלא נשנענו לסירובו של Durga והזמנו אותו לכוס משקה קר על חשבוננו. צריך להיות הומניים אחרי הכל ולא להתנהג כברברים כפי שנוכחנו לראות מה שהקב' הישראלית עושה לפורטרים שלהם יום אחרי יום.

שילמנו עבור החוויה 105 ר' ויצאנו לדרכנו לא לפני שאני נכנסתי לתוך ה- Gompa וסובבתי את גלגל התפילה הענקי שהיה שם עד שהוא השמיע קול של פעמון לאחר סיבוב מלא.

Gompa in Nagawal
מקטע הצעידה השלישי להיום הוביל מהכפר Nagawal לפאתי הכפר Humde (גובה 3330 מ').
כבר מלמעלה ראינו את שדה התעופה של הכפר וחוץ ממנו נראה לי שאין הרבה מה לראות שם.
הירידה לשם הייתה מעט "שורטת" ולמזלנו היינו כ"א עם 2 מקלות הליכה שהקלו במעט על הברכיים.

Me near Nagawal
השביל לא נכנס אל הכפר Humde אלא עבר במקביל אליו ונכנס אל תוך יער אורנים.
כאן ראיתי לראשונה את סימון השביל של טרק האנאפורנה (חום + לבן) וכמו כן ראיתי סימון נוסף
בצבעי תכלת + לבן שהעידו על מסלול צדדי שיש באזור. ממש כמו בישראל ...

Sign Intersection
בשלב זה הצעידה הפכה לאטית רצח בשל העובדה כי היינו כבר סחוטים לאחר מסלול ה- Upper.
מקטע הצעידה הרביעי להיום הוביל מפאתי הכפר Humde לכפר Bhraga (גובה 3450 מ').
הצעידה הייתה מישורית ברובה, אך בכ"ז הצלחנו להשתרך מאחורי Durga "ולקחנו את הזמן".

Me & Evgeny near Bhraga
הכפר Bhraga מאוד נחמד ופסטורלי ועכשיו באמת הבנתי למה ריטה התכוונה כאשר נשארה ללון כאן
(ולא בכפר Manang) במשך יומיים בטיול הקודם שלה הנפאל.
בכפר זה יש מס' מקדשים טיבטים לבודהה וכן עדרים שלמים של Yaks ושל סוסים גזעיים.

Buddha statue in Bhraga
מקטע הצעידה החמישי להיום הוביל מהכפר Bhraga לכפר המיוחל Manang (גובה 3540 מ').
כבר רצינו שיום זה יגמר משום שהיה "חם טילים" וגם בגלל שהרגליים שלנו כבר היו גמורות מהירידה.

בשעה טובה הגענו לכפר בשעה 14:00 וסה"כ צעדנו היום בסביבות ה- 6 שעות (כולל ההפסקות).
קצב ממש לא רע בהתחשב בעובדה כי Durga העריך כי ייקח לנו לצעוד היום לפחות 8 שעות.

Entrance to Manang
לאחר שנכנסנו לכפר, ראינו כי כל יתר החבר'ה שעשו את ה- Lower Trail משתזפים להם ונהנים מכל רגע.
פשוט משחק ילדים מקטע הצעידה שהם עשו ...

עשינו סיבוב קצר ברחבי הכפר ולבסוף Durga הצליח למצוא עבורנו G.H סביר במחיר הכי נמוך בכפר.
דובר על 100 ר' לחדר ללילה (בעוד כל היתר דרשו 300 ר') ואנו לקחנו זאת ב- 2 ידיים.
המלון כאן מאוד סבבה - קיבלנו חדר גדול (מקלחת + שירותים מחוץ לחדר), במסדרון הייתה מרפסת שמש שמצוינת לייבוש כביסה וכן הנוף מהקומה השנייה לעבר רכס האנאפורנה הוא משהו שבהחלט שווה להישאר כאן בגללו.

קצת מאכזב היה לראות את הכפר Manang. תמיד דמיינתי לעצמי שנגיע לכפר מודרני ועצום ממדים, אך בפועל הגענו לכפר יחסית קטן ובלי אופציות בילוי כפי שהיו לנו בכפרים לא מעטים שחלפנו על פניהם לפני מס' ימים.

בכל אופן, אני מיד התארגנתי על כביסה ולאחר מכן הלכנו לאכול א.צ מאוד מאוחרת (16:00 אחה"צ).
אני כמובן הזמנתי מנת אכול ככל יכולתך, או במילים אחרות - Dal Bhat (צמחוני !!!) עד שהתפוצצתי ולא
יכולתי לקום מהכיסא.

יצא כך שכל החבר'ה נמצאים כאן ב- G.H (עומר ומילכה, ג'רמי וריטה ואנו כמובן).
יותר מאוחר הבאתי את המטען והטענתי את סוללות המצלמה בחד"א (אין שקעי חשמל בחדרים). יותר מאוחר יצא לנו לשחק משחק קלפים קליל ואני נזכרתי שעוד לא עשיתי מקלחת היום.
השעה הייתה עוד מוקדמת, אך בכ"ז היו מים קפואים רצח והלכתי לבקש דלי עם מים חמים מהמטבח.
אלו היו מאוד נדיבים ושפכו לתוך "דלי הספונג'ה" כ- 2 ל' של מים רותחים. יחד עם מעט מים קרים הייתה לי
אחלה של "מקלחת דלי".

לשם שינוי, הפעם זכרתי לקחת עמי מגבת והיה מאוד סבבה לצאת לאוויר הקריר.
בינתיים ארוחת הערב הוגשה בחדר האוכל ואנו כולנו הצטופפנו יחדיו והעברנו ערב בלתי נשכח.
לארוחת הערב הגעתי חצי מפוצץ ממנת ה- Dal Bhat והזמנתי רק לחם טיבטי (ממש מגניב וטעים) עם מרק נודלס + שום. כמובן שהיה מאוד קשה לסיים מנה זו !

קצת מוזר היה לגלות כי ב- Manang (שהייתה בגובה של 3540 מ') היה הרבה יותר חמים בלילה לעומת כפרים אחרים שהיו נחותים בגובה במאות מ'.
התארגנו לשינה וכ"א לקח עמו כדור "אורומקס" כנגד מחלת הגבהים.