יום שלישי, 25 בספטמבר 2012

Annapurna Circuit - Day6

איזה לילה מעפן ברמות עבר עלי ....
בגלל הכדור נגד מחלת הגבהים הלכתי לא פחות מ- 4 פעמים לשירותים במשך הלילה.

קמתי כזה "עפוץ" על הבוקר והבטן שלי לא הייתה הכי במיטבה לאחר הפודינג המעפן שהזמנתי אתמול בערב. איך לעזאזל הם מכינים אותו ?

ארוחת הבוקר הוגשה ב- 7:30 ואני הלכתי על בטוח - מוזלי + תפוחים + חלב + קפה.
עשינו מתיחות לשרירי הרגלים והתכוננו ליציאה, לא לפני שכ"א מאיתנו נפרד לשלום מ- 1900 רופי !!!
פעם ראשונה שאני שם לב שגובים מאיתנו סכומים כאלו גבוהים ...

Muesli + Apples + Coffee
יצאנו לדרך ב- 8:30 ומיד חצינו את גשר המיתרים (שמוביל בין היתר ל- Tato-Pani).
ביציאה ניצב לו שער עם גלגלי תפילה בודהיסטים ואני כמובן שגלגלתי אותם (עם יד ימים כמובן).

Me in Chame
מקטע הצעידה הראשון להיום הוביל מהכפר Chame לכפר Thaleko (גובה 2720 מ').
העליה לא הייתה רצינית וחיש מהר וכבר הגענו לכפר. על הדרך פגשנו את Deb, עומר ומילכה שיצאו לפנינו ועשו כאן עצירה למנוחה. שוחחנו עימם מעט והמשכנו לדרכנו.

Thaleko village
בשלב מסוים פגשתי בחורה נאה שצועדת לה בגפה והחלטתי להצטרף אליה.
לקחתי מס' נשימות וצעדתי בקצב המהיר שלה (היא צעדה רק עם שלוקר) וגיליתי תו"כ השיחה שהיא שכנה שלי. לבחורה קוראים שירי (בת 24) וגם היא מתגוררת בכפר יונה. איזה עולם קטן ...
חבל רק שהיא פה עם חבר ועוד ידיד (ילד סנדוויץ', מחזיק את הנר ....)

Shiri
בכל אופן המשכתי לצעוד עמה ושוחחנו לא מעט על החיים ומבלי ששמנו לב וכבר אנו בסוף העליה כאשר עקפנו לא מעט מטיילים נוספים (שגם היו רק עם 2 ק"ג על גבם).
לי זה לא היה ברור מאליו לעקוף כ"כ הרבה אנשים, במיוחד לאור העובדה שאני סוחב תרמיל כבד, בעוד רוב המטיילים כאן לוקחים פורטר וסוחבים רק מים ומצלמה ...

Dried Apples in Bhratang
הגענו לכפר Bhratang (גובה 2850 מ') ועשינו כאן הפסקה למנוחה עד שכל השיירה מאחור תגיע.
עולם קטן, פגשתי כאן שוב את אירית ואת ישראל ועימם כל שיחה היא חוויה.

מקטע הצעידה הנוסף הוביל מהכפר Bhratang לכפר Dhukur Pokhari (גובה 3240 מ').
במקטע צעידה זה התלוותי ל- מיה (הבחורה הישראלית והחתיכה שפגשתי לפני מס' ימים) שסיפרה לי קצת על עיסוקה בתור אדריכלית ושמקצוע זה מאוד מאתגר ומעניין.

Mia on the Track
למה תמיד השיחות המעניינות חולפות כמו טיל.
שוב מצאנו את עצמנו מגיעים חיש מהר לכפר הבא מבלי ששמנו לב לכך.

בכניסה לכפר Dhukur Pokhari יש עמדת רישום לפורטרים (פעם ראשונה שאני רואה דבר שכזה) וכאן הם
מקבלים 2 שוברי ארוחות לכפר הנוכחי ולכפר הבא. ממש נחמד מצידם לעשות מעשה הומני זה.

עצרנו להפסקת צהרים באחת המסעדות שבכניסה לכפר והמקום הפך "למבוקש" ככל שהזמן חלף.
אכלנו יחד עם עומר ומילכה (שהגיעו לא הרבה אחרינו) והזמנתי לי מנת נודלס + ירקות + חצי מנה של
Momo צמחוני (התחלקתי במנה עם מהרי) ולקינוח כוס תה עם חלב לוהט (אבקת חלב ...)

Lunch in Dhukur Pokhari
לא יודע למה, אבל עד היום - תמיד היינו מגיעים יחסית מוקדם לארוחת הצהריים ויוצאים תמיד אחרונים.
הרגל מגונה זה ממש לא בריא !

Leaving Dhukur Pokhari
מקטע הצעידה האחרון להיום הוביל מהכפר Dhukur Pokhari לכפר Lower Pisang (גובה 3250 מ').
הצעידה הייתה בתוך "עמק גן עדן" - עמק פסטורלי שמ-2 צדדיו הרים רמים ומושלגים והשביל עובר דרך יער אורנים ומס' אגמים מקומיים. בהחלט אחת הצעידות היותר יפות של טרק האנאפורנה !!!

Paradise Valley
צעדתי לי בתחילה עם Deb, עומר ומילכה ואח"כ החלטתי לעצור ופשוט להתבונן בנוף המדהים
שבפעם הראשונה בטרק האנאפורנה - גרם לי לומר את המילה: "ואוווו ..."
כבר הרבה זמן שלא אמרתי מילה זו מאז הימים הנפלאים והמדהימים של NZ וכנראה שעמק זה באמת משהו יוצא דופן !

Annapurna Range
תוך 45 דק' פסטורליות במישור וכבר אנו בכניסה לכפר Lower Pisang.
לא חצינו את גשר המיתרים הראשון (שחצה את נהר ה- Marsyangdi Nadi וטיפס מעלה
ל- Upper Pisang), אלא המשכנו קדימה ונכנסנו לכפר הציורי והפסטורלי Lower Pisang.

Swing Bridge to Upper Pisang
אמרנו תודה רבה ל- Durga שלא עצר ב- G.H של הישראלים ולקח אותנו עוד פנימה לכיוון G.H "חדש דנדש"
שאנו היינו התיירים הראשונים העונה שחונכים אותו.
ההרגשה הייתה פשוט נהדרת להיות כאן - ניחוח עץ האלון שהשתמשו בו לבניית ה- G.H עדיין היה באוויר, השמיכות החדשות והנקיות שחיכו לנו בחדרים, המרפסת עם הנוף "לעמק גן עדן" והאווירה המדהימה מצד מבעלי המקום רק הוסיפו עוד להרגשה הטובה.

סיכמנו עם בעלי ה- G.H על מחיר לינה סמלי (50 ר' לחדר) וגם אם הוא היה רוצה יותר - היינו משלמים זאת כי המקום כאן פשוט שווה כל אגורה (מחיר המחירון לפני התמקחות היה 300 ר' לחדר).

Creek near Lower Pisang
התארגנו לנו בחדרים שהיו בקומה השנייה עם הנוף, לקחנו עמנו מעיל רוח, מעט אגוזים ויצאנו לכבוש
את Upper Pisang.

גם בלי תרמיל כבד על הגב היה מאוד קשה לטפס את המדרגות התלולות שהובילו לכפר העליון.
לפחות התנחמתי בעובדה כי אלו שטיפסו עמי היו במצב פחות מזהיר ולהם לקח הרבה יותר זמן ממני לטפס את המדרגות.

Me in Upper Pisang
לאורך הטיפוס ראינו לא מעט גלגלי תפילה בודהיסטים ובפסגה היה מקדש בודהיסטי שחלק על כל העמק
וסיפק נק' תצפית מרהיבה.
לפני הכניסה למקדש חלצנו את הנעלים ויכולנו להסריט ולצלם את המגוון התרבותי של הפסלים ועיטורי
הקיר הרבים שהיו כאן.

Pray Wheels in Upper Pisang
אני, יבגני ומהרי הוספנו את חתימתנו בספר המבקרים ויבגני אף תרם 100 ר' לאות תודה.
יצאנו מכאן לנק' התצפית והנוף של Annapurna II (גובה של 7937 מ') ניצב לו במלוא יופיו מול עיננו.
מטורף !!! אין מילים לתאר כמה מדהים הרכס המושלג והשקיעה כאן יצרה תמונת נוף פשוט עוצרת נשימה.

עשינו לא מעט תמונות וסרטונים כולנו ביחד ובהחלט היה שווה לטפס עד לכאן.

Annapurna II
טיפ שימושי מס' 1
אל תוותרו לעצמכם ותטפסו את כל המדרגות עד ל- Upper Pisang.
כאן יש גם מקדש בודהיסטי מרהיב וגם תצפית עוצרת נשימה לעבר ה- Annapurna II.

Watching the view in Upper Pisang
לקראת הערב התחילה לה רוח מקפיאת עצמות ומזל שהבאנו עימנו מעילי רוח !
קצת לא נעים אבל ג'רמי פספס את העליה למקדש בגלל שהוא לא הרגיש כ"כ טוב וריטה ירדה עמנו
עד ל- G.H שלנו בכדי לקחת מס' כדורי "קל בטן" מיבגני.

תוך כדי הירידה חלפנו ליד שדות עצומים של "כוסמת" וכן שמנו לב כי היצע ה- G.H כאן ב- Upper הנו ממוצע פלוס וכי ניתן בכיף להישאר ללון כאן ולא ב- Lower.

ב- G.H פגשתי בחורה בלגית בשם Enya ועמה היה מאוד כיף לשוחח.
התיאורים וההתלהבות תו"כ שהיא דיברה גרמו לרצות ולשוחח עמה אל תוך הלילה.
Enya (בת 38) סיפרה לי כי היא עזבה את מקום עבודתה יום בהיר אחד והחליטה שהיא רוצה לעשות טיול של מס' חודשים מסביב לעולם. כל הכבוד לה ...

המקלחת כאן הייתה ממש סבבה עם מים Tato-Pani, אך משום מה שכחתי להביא עמי את המגבת למקלחת. כאשר גיליתי זאת - כבר היה מאוחר מידי ובסוף המקלחת שמתי רק תחתונים וטסתי כולי רועד עד לחדר ושם התנגבתי.
אין מילים לתאר כמה קר היה בזמן הצעידה מהמקלחת ועד שנכנסתי לחדר בקומה השנייה.

יותר מאוחר ירדתי לחדר האוכל והשתמשתי בשקעי החשמל שהיו זמינים שם בכדי להטעין את הסוללות שכמעט ונגמרו לי במהלך היום. מסתבר האמרה כי הסוללות נגמרות מהר יותר בגבהים היא ממש נכונה
(או לחלופין בשל העובדה כי אני מצלם כאן תמונות בטירוף).

בארוחת הערב הוגש תפו"א מאודים, מרק נודלס + שום. המנות היו כה מפוצצות שהייתי צריך להתחלק עם עוד מישהו. מרגע שהדליקו את הקמין בחדר האוכל - האווירה נהפכה להרבה יותר נעימה. ניצלתי זאת בחכמה וחיממתי במעט את כפות רגלי שעוד היו קפואות מהמקלחת.

התקפלנו לחדרים, לא לפני שמילאתי מים (נקיים) מהברז של המטבח ואח"כ עוד דחפתי לשם כדור כלור ליתר ביטחון.
התכרבלתי לי עם השמיכה החמימה והחדשה שקיבלתי כאן ונרדמתי לא הרבה אחרי 21:00.