יום שני, 24 בספטמבר 2012

Annapurna Circuit - Day5

לפחות בטרקים יוצא לי לישון כמו שצריך וגם הלילה ישנתי קרוב ל- 9 שעות ברצף.
הגשם הרב שירד במשך כל הלילה הפסיק בשלב מסוים ובבוקר קיבלנו מז"א שמשי עם ראות נקייה למרחקים אדירים.

Our room in Danakyu
ניצלתי את הראות המצוינת לצלם ולהסריט את הנוף המרהיב שנשקף מכאן.
דיי לקחנו את הזמן היום בבוקר כי ציפה לנו יום מאוד קצר עד לכפר Chame.

אני התארגנתי מאוד מהר וביעילות לעומת כל היתר וניצלתי את יתרת הזמן לעשות מתיחות לשרירים
שמשום מה - לא הרבה מטיילים דואגים לעשות לפני ובסיום יום הצעידה (הפסד שלהם).

Peaks near Danakyu
גם היום בבוקר היה יחסית קריר (עוד לא יצאה השמש) ואני ממש שמח שהיה ברשותי ביגוד טרקים מקצועי שגם שמר על חום גופי בתנאי קור קיצוניים וגם הגן מפני השמש ונתן תחושה של רעננות לאורך כל הימים החמים.

טיפ שימושי מס' 1
אל תחסכו בכל הנוגע לביגוד טיולים מקצועי. גם אם תג המחיר ירתיע אותכם בתחילה, ההשקעה כדאית.
אני עשיתי את כל הדרך ל- NZ וקניתי שם את בגדי הטרקים הכי טובים שיצא לי אי פעם ללבוש.
מדובר על חברת Ice-Breaker שיש לה מגוון עצום של בגדים לסוגי טיולים שונים.
היתרון של ביגוד זה (מורכב מצמר מרינו NZ איכותי) לעומת כל בד סינתטי אחר זה שהוא לא מסריח לאחר יום צעידה, הוא מתייבש בקלות ומבודד הן מפני קור והן מפני חום (הביגוד האולטימטיבי).

לצורך ההשוואה, בזמן שכל יתר חברי למסע התעטפו להם עם 2-3 שכבות ביגוד + פליזים מאסיביים, אני הסתובבתי לי רק עם שכבת ביגוד אחת ועוד היה לי חמים ונעים ...

לארוחת הבוקר הזמנתי היום משהו יוצא דופן - Tsampa Apple Porridge.
מנה זו היא למעשה דייסת סולת עם תפוחי עץ (בניגוד לדייסת שיבולת שועל שאכלתי עד כה) והיא סה"כ מנה נחמדה, אך לא הכי ממלאת לעומת מנת המוזלי שהזמנתי עד כה בטרקים.

נפרדנו לשלום מ- 950 ר' כ"א ויצאנו לדרכנו, לא לפני שהצטלמנו למזכרת עם בעלת ה- G.H.
היה מאוד חביב להישאר כאן ומאוד הודנו לה על האירוח המשפחתי.

Farewell Danakyu
בחוץ היה מז"א מעט קריר, אך אותי זה לא הדאיג וצעדתי לי רק עם שכבת ביגוד אחת.
מצחיק היה לראות את כל יתר האחרים מתעטפים להם עם מיטב המעילים וחליפות הסערה ועוד הם עדיין קופאים מקור, בעוד לי חמים ונעים ...

כבר בהתחלה שמתי גז ועקפתי את כולם בסיבוב, רק חבל שידידנו Durga עשה מעקף והגיע לאותה נק' שאני הגעתי עם קיצור דרך עצבני.

מקטע הצעידה הראשון להיום הוביל מהכפר Danakyu לכפר Thanchowk (גובה 2570 מ').
הטיפוס היה בשיפוע קל, אך בכ"ז הצריך ממני לעצור מידי פעם ולקחת מס' נשימות עמוקות.
לאחר חציית הגשר הראשון התחיל טיפוס שדיי נתקעתי בו בגלל שעדר של פרדות חסם את נתיב ההליכה.

Mule convoy near Danakyu
ניצלתי את כישורי התמרון שלי וקיפצתי מעל לא מעט סלעים חלקלקים וכך עקפתי את כל השיירה.
רק בסוף המעקף הבנתי איך צריך לעקוף את העדר בצורה נכונה יותר. יש לתזמן כל עקיפה כאשר הרועה "צועק" לעבר הפרדות (סימן שהוא רוצה שהם יעצרו). בזמן שהרועה שורק לעבר העדר - כדאי לתפוס מחסה בצמוד לקיר כי בקלות הם יכולים להעיף אותך לתהום באם אתה נמצא בחלק החשוף של השביל.

טיפ שימושי מס' 2
באם אתם תקועים מאחורי עדר של פרדות, ניתן לנצל את ההפוגות בצעקות של הרועה. לדוג':
שריקה =  קדימה
צעקה  =  עצירה

באמצע הדרך עצרתי וחיכיתי לכל היתר שיגיעו ותו"כ פגשתי עוד זוג ישראלים מבוגר (ממש בקלות ניתן לזהות אותם) וכן גם זוג חביב מארה"ב - אמא והבן שלה.

מכאן והלאה השביל נכנס לתוך הבוש הנפאלי ולי זה היה שחזור מדויק של הבוש ה- NZ.
עצי שרוכים ירוקי עד, צמחייה ירוקה ומגוונת והמון מפלים ומים זורמים. פשוט חוויה ונוסטלגיה.

Bridge to Thanchowk
מעט אחרי הגשר השני במסלול, בעוד כל יתר המטיילים המשיכו לטפס על מסלול ה- ZIG-ZAG, ידידנו
Durga לקח אותנו דרך מעקף בתוך סבך הג'ונגל ודרך זו הייתה מאוד יפה ואף חסכה לנו כ- 30 דק' של צעידה
על דרך ג'יפים.

מקטע הצעידה השני להיום הוביל מהכפר Thanchowk לכפר Koto (גובה 2640 מ').
היות וה- Lower Trail היה חסום בקטע זה, לא הייתה ברירה וכולנו עלינו על ה- Upper Trail.

View from Thanchowk
פגשנו כאן שוב את ישראל ואירית והם סיפרו לנו על מפולת שלגים שהייתה בחלק אחר של ההימליה שגבתה את חייהם של לא מעט מטפסי הרים אירופאים ופורטרים מקומיים. לא נעים ...

Annapurna Range
בהמשך העליה ראינו כי ריטה וג'רמי עצרו להגיש עזרה ראשונה לבחור מקומי שנראה כאילו שתה יותר מידי
Roxy (בירה מקומית שנחשבת למאוד חזקה) אתמול בלילה.
הבחור היה בהאנג אובר עצבני ונאלצנו לחכות ל- Durga שיבוא וישוחח עמו בנפאלית.
לאחר מס' משפטים בנפאלית, Durga אמר שהוא יהיה בסדר ושנוכל להמשיך בדרכנו.

גם היום צעדנו בערוץ נחל מדהים כאשר מ- 2 הצדדים יש נוף משגע, הרים מושלגים וצמחיה ירוקת עד.
Durga נראה לא במיטבו היום (אולי בשל העובדה כי מהרי העביר אליו עוד 3 ק"ג ממשקל תרמילו) והוא כמעט ולא עצר והמשיך לצעוד עד לכפר הבא.

אני לסירוגין צעדתי לי עם יבגני ו- Vova ואח"כ גם הצטרפתי וצעדתי עם ג'רמי וריטה והשיחות עם כולם היו מאוד מעניינות והעבירו את הזמן בטיל.

הגענו לגשר מיתרים ענקי שלאחריו התחיל טיפוס יחסית קשה (אך עם נוף מדהים בסיומו).
פגשתי בסיום העליה את שלושת הפורטרים של הקב' הישראלית ונראה כאילו הם זוממים משהו ביניהם. בדיעבד התגלה לי כי הם החליטו לפתוח בשביתה איטלקית לנוכח הברבריות של הישראלים שרצים להם מקדימה ומשאירים אותם מאחור להיסחב עם טונות של ציוד על גבם.
פשוט חארות הישראלים הללו !

Suspension Bridge near Koto
עצרתי לכוס תה + עוגיות  עם ג'רמי והוא סיפר לי על טיפוס ההרים שהוא וריטה מצטיינים בו.
היה מעניין לשמוע את החוויות השונות שיש בספורט אתגרי זה ולאחר שסיימנו את כוס התה, המשכנו הלאה וחיש מהר וכבר אנו בכפר Koto.

היות ולא היה עלי פרמיט (כל הפרמיטים היו אצל Vova), נאלצתי לעזוב את ג'רמי והצטרפתי לקב' הישראלית (שכבר היו לאחר ארוחת הצהרים) לשיחה קלילה.
הם שאלו אותי אם ראיתי את הפורטרים שלהם ועניתי כי אלו הרבה מאחור ...

בניגוד לקב' הישראלית, לנו לפחות היה את הנימוס והכבוד לצעוד בקצב של Durga ולא לברוח לו בכל הזדמנות. כמו כן השתדלנו לא להעמיס עליו יותר מידי משקל.

מעט על פורטרים בנפאל
מבחינת משקל, הפורטר מחוייב לסחוב עד 20 ק"ג על גבו (בהתחשב בעובדה כי גם הוא לוקח תיק עם ציודו האישי שמוסיף עוד 3-4 ק"ג).
לפי כמות התיקים והציוד שראיתי שכל פורטר סחב עבור הקב' הישראלית, יש סיבה למה הפורטרים לא היו מרוצים כי המשקל בהחלט היה יותר מ- 20 ק"ג.
מבחינת נימוס, תמיד כדאי ללכת בקצב של הפורטר ולארח לו חברה (בניגוד לישראלים שרצו להם עם 2 ק"ג על הגב והשאירו את הפורטרים שלהם להיאנק מכאב בעליות).

לאחר שכל החבר'ה הגיעו, שלפנו את הפרמיטים והחתמנו אותם בנק' הביקורת המקומית.
מקטע הצעידה הנוסף להיום הוביל מהכפר Koto לכפר Chame (גובה 2710 מ').
מקטע צעידה זה אמור היה לקחת 45 דק', אך אנו טסנו אותו וסיימנו כבר אחרי 30 דק'.

Jeremy enter Koto village
תו"כ הצעידה יצא לי לשוחח עם זוג נורמלי מהקב' הישראלית (מיקי ומיה) שהיו בגילאים שלנו ונראו אנשים על רמה. השיחה עימם הייתה מאוד קצרה כי כבר הגענו לכפר Chame (ב- 12:30).

Mia Entering Chame

סה"כ יום מאוד קליל לצעידה מ- Danakyu ל- Chame. קרוב ל- 4 שעות בקצב אטי כמו צב ...

עצרנו לאכול א.צ באחת ה- G.H של הכפר ובשל העובדה כי לא נספיק להגיע לכפר הבא בשעות האור, החלטנו כבר להישאר ולישון כאן.
אני הזמנתי לי פסטה + תפו"א וכן גם תה עם חלב (יותר מפוצץ מזה לא יכול להיות).

Pray Wheels in Chame
בהתחלה רצו מאיתנו 200 ר' לחדר ולאחר שהתמקחתי עימם הורדתי את המחיר ל- 100 ר' ל- 2 חדרים ועוד גרמתי לחיוך לבעלת המקום תו"כ השיחה עמה. מה שנקרא - Good Carma.

לא הספקנו ליהנות מהצימר היוקרתי שקיבלנו כאן וכבר אנו עם בגד ים בדרך למעיינות החמים המפורסמים של
כפר זה (Tato-Pani).
חצינו גשר מיתרים ומיד לקחנו ימינה ולאחר מעבר בין מס' G.H ואנו בירידה לכיוון המעיינות החמים.

במקום כבר היו מס' בחורות מקומיות שהתרחצו ועשו כביסה והדבר הראשון שאמרתי לעצמי כאשר כף רגלי נגעה במימי הנביעה היה - לשם אין סיכוי שאני נכנס.
מים כאלו רותחים היו בנביעה ונאלצנו למצוא פתרון לפני שניכנס פנימה ונקבל כוויות מדרגות שונות.

Me near Chame Tato-Pani
מזל שבהמשך הגיעו עוד צמד מטיילים גרמנים והביאו עימם דלי שבעזרתו הבאנו מים קרים מהנהר אל תוך הבריכה. יותר מאוחר Durga ארגן צינור מים (מאחד ה- G.H שהיו למעלה) וכך הוא מילא את הבריכה עם מים קרים עד שניתן היה להיכנס ללא חשש לנביעה.

Having fun in Tato-Pani
תחושה ממש נחמדה הייתה להיות במים חמימים ועל הדרך לצפות במס' בחורות נפאליות מתרחצות להן במימי
הנהר (אחת מהן ממש נראית כמו דוגמנית).

Beautiful Nepali woman
יותר מאוחר הגיעו גם עומר ומילכה וביחד הצטופפנו לנו "בג'קוזי השכונתי".
לפחות הייתה שמש חמימה שייבשה לנו את בגדי הים תוך מס' דק' ואח"כ יכולנו לחזור חזרה ל- G.H.

ממש כיף שבפינת הכביסה מצאתי סבון כביסה ובעזרתו עשיתי כביסה לחלק מהבגדים שהתלכלכו בימים האחרונים. מצאתי לנכון שהמים בשירותים הרבה יותר חמים מאלו שבחוץ (שהיו קרים כמו קרח) ושם המשכתי לכבס את הכביסה.

מסתבר שהחלב שכאן הוא לא חלב אמיתי (אלא אבקת חלב) והסיבה למה הוא כ"כ מתוק היא לא בגלל שהוסיפו סוכר, אלא בגלל שבאופן אוט' מכניסים דבש לחלב.

לאחר התענוג, יצאנו לסיבוב בכפר ועל הדרך צפינו במשחק כדורעף מקומי וכן ניסינו את המאפייה המקומית שהייתה בסמוך. זה היה מאוד מאכזב והמאפים שם (100 ר' ליחידה) היו מאוד יבשים (באות להמשך ?)

Volleyball in Chame
לפחות יש כאן קליטה סלולרית (ה- Sim הבינלאומי נכשל ובגדול מבחינת הקליטה בטרק) ויכולנו להתקשר לארץ
ולהודיע שהכל בסדר.

Cookies in Chame's Bakery
בדרך חזרה פגשתי זוג ישראלים (בהתחלה התבלבלתי והחשבתי אותם לרוסים כי הם נראים כך
ומדברים כך) והעברתי עימם שיחה קלילה. הבחורה (נעמי) נראית סוף הדרך וכמעט לכל מקום שהלכה, היא תפסה תשומת לב מצד כל הגברים שהיו מסביב.

Buddha Eyes in Chame
לארוחת הערב הזמנתי Spring Roll + Veg Momo שהיו מנות סבבה, אך פישלתי והזמנתי לקינוח
Chocolate Podding שהיה ממש אכזבה וגרם לבטן שלי להתהפך במשך כל הלילה.

כבר חשבנו שהיום מאחורינו, אך ממש לא.
מסתבר שבכפר יש מועדון סנוקר (Pool) ואנו כמובן שהלכנו לשם עם סיום ארוחת הערב והתענגנו על משחקון קצרצר.

טיפ שימושי מס' 3
באם אתם בכפר Chame, אל תוותרו על התענוג לשכשך במים החמים של ה- Tato-Pani.
כמו כן אל תפספסו הזדמנות לשחק משחק "סנוקר" במקום עם שולחן ענקי שלא ראיתם מעודכם.

הסבר קצר על משחק ה- Pool
בגדול מטרת המשחק היא לא לעשות שגיאות (שמורידות ניקוד) ולהכניס כמה שיותר כדורים (נק').
אמורים להכניס כדור אדום ומיד אח"כ כדור צבעוני כלשהו וחוזר חלילה.
באם לא פוגעים באם כדור/פוגעים קודם בכדור צבעוני/מכניסים את הכדור הלבן - יש ניקוד שלילי.

פגשנו כאן את הבחורה היפיפייה שראינו אותה מתרחצת קודם לכן ב- Tato-Pani ונוכחנו לדעת כי כי הבת של בעלי המועדון. בהחלט מישהי על רמה.

Beautiful Nepali woman
סיימנו את הלילה ללא הכרעה ושילמנו על התענוג רק 250 ר' (אופציה נוספת היא לשלם 5 ר' לדקה).
בחוץ היה קר וחשוך וגילינו שוב כי ב- 21:00 שערי ה- G.H היו נעולים ואנו בחוץ.
לא לדאוג, קפצנו מעל הגדר ואנו במתחם הקוטג'ים היוקרתי של ה- G.H.

זה הלילה הראשון שבו התחלנו לקחת כדור נגד מלחת גבהים (2710 מ') ונקווה לטוב.