יום ראשון, 23 בספטמבר 2012

Annapurna Circuit - Day4

ממש כיף היה להתכרבל בשמיכה ולישון קרוב ל- 8 שעות ברצף ...
גם היום התעוררתי ב- 6:30 ועוד לפני שהשעון המעורר צלצל.

תוך פחות מחצי שעה וכבר אני עם עם התרמיל מוכן לתזוזה ולאחר מס' מתיחות לשרירי הגוף.
חבל רק שאני הייתי היחידי בעוד כולם היו רק בשלבים ראשוניים של ההתארגנות.

Our G.H in Tal
ארוחת הבוקר הוגשה ב- 7:15 וגם היום לקחתי את המנה המנצחת של מוזלי עם פירות ולקינוח כוס קפה עם חלב חם ומתקתק. תמורה נאה לכסף זה בטוח.

Tasty Breakfast
פגשתי בבוקר את זוג הישראלים המבוגר (ישראל ואירית) ופשוט כיף היה להתחיל את הבוקר בשיחה מעניינת עימם. שוחחתי בהמשך עוד עוד מס' ישראלים שלקחו אוטובוס ולמעשה התחילו את הטיול
מהכפר Syange ולא Besisahar (כפי שאנו עשינו).

Himalaya Range
שבעים ומאושרים יצאנו לדרך ב-8:00, לא לפני שהשארנו לבעלי המקום סכום נאה של 4000 ר' (כולל טיפ).
ההליכה ברחובות הכפר הציורי היה משהו באמת מדהים - אנשים נחמדים שמקדמים את פניך, בתים צבעוניים, ססגוניים עם גינה מטופחת (שלא תבייש אפילו את שדרות רוטשילד בת"א) וכן המפל העצום שראינו אתמול - ניצב לו ברקע.

Waterfall in Tal
מקטע הצעידה הראשון להיום הוביל מהכפר הציורי Tal לכפר Karte (בגובה 1870 מ')
בעיקרון, אין שום בעיה להגיע מהכפר Tal לכאן וניתן היה לעשות זאת ביום הצעידה של אתמול.

ההליכה הייתה בתוך ערוץ נהר עצום והיה דיי קריר לצעוד שם בבוקר (כשאין שמש).
מידי פעם צעדנו על סלעים חלקלקים, על מדרגות שנשטפו ע"י הגשמים העזים וראינו לא מעט מפלונים קטנים עם מים צוננים וצלולים.

בשלב מסוים היה פיצול שבילים.
הקב' הסינית המשיכה לטפס מעלה, בעוד ידידנו Durga עצר אותנו מלהמשיך אחריהם ואמר כי הדרך הנכונה היא כלפי מטה ובהמשך יש Swing Bridge שמוביל לגדה השנייה של הנהר ושם המסלול אמור להמשיך.

Swing Bridge near the intersection
נראה כי גשר המיתרים ראה ימים יפים יותר - כל הברזלים היו עקומים, היו חסרים לא מעט ברגים ואין לי מושג איך בכ"ז אלפי אנשים (בנוסף לפרדות ואופנועים) חוצים גשר זה בכל יום ונשארים בחיים.

המשכנו הלאה והגענו לכפר Karte.
הרבה אין מה לעשות כאן והמשכנו הלאה לאחר מנוחה קצרה לכיוון הכפר Dharapani (גובה 1900 מ').
על הדרך חצינו מפל שהרטיב לנו כמעט את כל הרגליים. ראינו כי כל יתר המטיילים היו ממש חרדים והתחילו להוציא את חליפות הסערה וכיסויי הגשם לתרמילים שלהם.
לנו זה ממש לא הזיז ובדיעבד ההר הוליד עכבר - רק הרגלים והמכנסים נרטבו וזאת הייתה חוויה מרעננת לשם שינוי כי בחוץ הייתה שמש קופחת.

Crossing Massive Waterfall
הגענו לכפר Dharapani וכבר בתחילתו יש עמדת ביקורת של המשטרה המקומית.
Durga לקח מאיתנו את הפרמיטים ולהלך לסדר את העניינים עם המניאק המקומי.

כבר היינו בטוחים שעניין הביקורת כבר מאחורינו, אך ממש לא !
תוך פחות מ-5 דק' ושוב פעם יש נק' ביקורת ושוב פעם להוריד את התרמילים ולהוציא את הפרמיטים ...
מה נסגר איתם ???

Annapurna Range
עצרנו לארוחת צהרים מוקדמת בשעה 10:30 במקום שנקרא Tree Sister G.H ואני הזמנתי פסטה עם חביתה ולקינוח גם כוס חלב חם.
בניגוד לאתמול, היום הביאו תרמוס קטנטן שבקושי הספיק ל-3 אנשים ...

טיפ שימושי מס' 1
באם אתה קב' ורוצים להזמין תרמוס תה (או קפה) - תמיד תבררו מה הגודל של התרמוס.
אנו נוכחנו לדעת כי אפילו Small Pot (אמור להספיק ל- 4 אנשים) מגיע בגדלים שונים ולא תמיד מספיק.

יותר מאוחר ראיתי גם עומר ומילכה שזה עתה נכנסו לכפר והזמנתי אותם שגם יצטרפו אלינו לסעודה.
להם לא הייתה בעיה ובכיף העברנו עימם שיחה מעניינת.

Me with a friend
היום מהרי ניסה את שיטת הצעידה החדשה שלו - לצעוד ללא עצירות.
הוא מאוד היה מרוצה מהשיטה הנ"ל ועד סוף הטרק הוא דבק בה (לנו זה היה סבבה ולא גרם לעיכוב).

סיימנו לאכול, שילמנו טיפ ישירות לבעל המסעדה (שהיה שמח עד השמיים) ויצאנו לדרך.
מקטע הצעידה הנוסף הוביל מהכפר Dharapani לכפר Bagarchhap (גובה 2160 מ').

על הדרך פגשתי בחורה מקומית מאוד נחמדה והצטרפתי אליה לצעידה/טיפוס.
מסתבר שאותה אישה עובדת עבור ה- ACAP (כמו קק"ל בארץ) וצועדת לכיוון המשרדים שב- Chame.
קצב ההליכה שלה היה ממש טוב ואני חשבתי לעצמי שאולי אני אמשיך עמה עד לכפר שתכננו להגיע אליו רק בעוד יומיים.

מבלי ששמתי לב וכבר אנו בסוף העלייה לאחר שעקפנו לא מעט מטיילים, פורטרים מקומיים ושיירות של פרדות.
ככה זה כשנהנים ...

Village near Danakyu
הנוף כאן ממש אחלה ושילוב העננים המתנגשים בהרים יוצרים מחזה מאוד מרהיב.
צילמתי לא מעט את הנוף והמשכנו הלאה לדרכנו.

מקטע הצעידה הנוסף להיום הוביל מהכפר Bagarchhap לכפר Danakyu (גובה 2200 מ').
גם קטע זה עשיתי במהירות הבזק וכבר ב- 13:30 הייתי בפתח המלון שבו Durga רצה שנישאר ללון.
היות והשעה הייתה כה מוקדמת, מאוד רצינו להמשיך הלאה עד לכפר Chame, אך בסופו של דבר נשארנו ללון כאן בכפר.

Pray Wheels in Danakyu
אני יודע שחלק מהאנשים שטיילו עמי יחלקו עלי, אך אני חושב שלכל דבר יש סיבה בחיים ואני מאוד שמח שבסופו של דבר המשכנו להתקדם עוד קצת בכפר Danakyu ולא נשארנו לישון ב- G.H הראשוני שעליו Durga המליץ.

בהמשך הדרך פגשנו את ריטה והיא המליצה לנו על G.H משפחתי ושקט שהיא וג'רמי החליטו להישאר לישון בו. אנחנו החלטנו בסופו של דבר לוותר על הצעידה לכפר הבא ועשינו Check-in באחד ה- G.H היותר טובים שיצא לנו להיות בהם במהלך הטרק.

סיבה נוספת למה היה כדאי להישאר ב- Potala G.H הייתה העובדה כי הוא לא אוכלס ע"י רבבות ישראלים צעקניים, הגינה שלו הייתה מטופחת ומקסימה וכן היה מכאן נוף מדהים להרים שמסביב.

עומר דיבר עם בעלת ה- G.H וסידר לכולנו את "הדיל הישראלי" (לינה בחינם תמורת ארוחות).
פרקנו את כל הציוד והתחלנו בסיור קצר ברחובות הכפר הציורי.
ממש בעליה הראשונית לכפר היו להם גלגלי תפילה אותם מאוד אהבתי לראות ולצלם.

בהמשך הדרך היה לו מקדש בודהיסטי עם גלגל תפילה ענקי שאם מסובבים אותו סיבוב מלא - הוא משמיע קול של פעמון.

Massive Pray Wheel in Danakyu
ממש בהמשך הדרך היה לו בית ספר מקומי ולנו ניתנה הזכות להיכנס אליו ולצלם את התלמידים המקומיים.
ראיתי את הילדים משחקים ב- "גוגואים" ואת הילדות משחקות ב- "חמישה אבנים" (ממש כמו בישראל
לפני 50 שנה ...)

Playing 5 stones
עלינו עוד למעלה ויצא לי לראות כיתה נפאלית טיפוסית - שולחנות + כיסאות מעץ, לוח + גיר.
ריטה שיחקה משחק בשם  Tic Tak Toe (איקס עיגול) עם אחד התלמידים המקומיים ונראה כאילו רמת האנגלית שלו ממש על גבוהה והוא סה"כ בן 10.

Rita Teaching Math
חזרנו ל- G.H ואני עשיתי את המקלחת הכי טובה עד כה בנפאל.
המים היו סוף סוף בטמפ' הרצויי ולא הסתבכתי יותר מידי עם "האטמור" (כמו בכפר Tal).

יותר מאוחר דיברתי מעט עם ריטה והסתבר לי כי יש לה שורשים יהודיים וכי משפחה בחרה לעבור לגור בארה"ב לאחר נפילת הקומוניסטים בבריה"מ בשנת 1988. בהתחלה לא הבנתי למה יש לה שרשרת של מגן דוד ואיך זה שהיא מכירה את החגים היהודיים בצורה כה טובה ...

העברנו את יתרת הזמן עד ארוחת הערב (18:30) במשחקי קלפים שונים (Durak, יניב ועוד) וכן יצא לנו גם לראות את החלק הראשון של מלחמת הכוכבים (Star Wars) בטלוויזיה בלוויין של בעלי ה- G.H.
נראה כי מאוד התגבשנו כאן כולנו ואפילו Durga ו- Deb נראו מאושרים ביחד.

Potala G.H in Danakyu
סה"כ יום קליל היה לנו היום מ- Tal ל- Danakyu (בקלות אפשר להמשיך עד ל- Chame באם יוצאים מאוד מוקדם מהכפר Tal).

ראינו כאן גם את הזוג הסיני שטעה בבוקר וצעד מס' ק"מ עד שנתקע במבוי סתום ונאלץ לחזור על עקבותיו.
הבחורה הסינית (Lian chim Shien) ממש נחמדה ועוד נפגוש אותה בהמשך הטיול.

בשעה טובה הגיעה ארוחת הערב ואני התפנקתי לי על ספגטי עם פטריות + גבינת פקורינו מגורדת.
לקינוח הזמנו Apple Pie שמשום מה היה שונה לגמרי מזה שהזמנו אתמול - קיבלנו רול מטוגן עם חתיכות תפוחי עץ חיים ומילוי סירופ שוקולד בפנים.
זה אומנם נשמע טעים, אך סגנון ההכנה של אתמול היה יותר מוצלח.

שמנו לב כי המנות כאן יותר קטנות מאלו שקיבלנו ב- Tal ואפילו ה- Snickers Roll שהוגש היה מאוד קטנטן לעומת המקבילה שלו שאתמול קיבלנו. מאכזב ....

סיימתי את היום במיטה עם ספר קריאה, כאשר בחוץ התחוללה לה סופת רעמים וגשם עז ירד במשך כל הלילה.

סוף יום א' !

Marsyangdi Nadi River
Annapurna range
Building Road the Chame
Porter on the way to Danakyu