יום שישי, 21 בספטמבר 2012

Annapurna Circuit - Day2

לשם שינוי היה מאוד נעים לקום ב- 6:30 היום בבוקר.
מז"א היה מעט קריר ונאלצנו להשתמש בשמיכות "הסקביאס" שסיפקו לנו ב- G.H.
הכביסה שהייתה רטובה אתמול כבר הספיקה להתייבש ושוב פעם תודה למהרי שהביא את חבל הכביסה.

Our G.H in Bhulbhule
עמידה בזמנים זה משהו שהנפאלים לא הכי מצטיינים בו ומצאנו את עצמנו גם הבוקר ממתינים שארוחת הבוקר
תגיע סוף סוף.

בעיכוב קל (של יותר מחצי שעה) קיבלתי את ארוחת בוקר הטיפוסית שכללה תפו"א מבושלים, צ'פאטי (לחם הודי), חביתה, כוס מיץ וכוס קפה שחור עם חלב (אבקת חלב יותר נכון).
סה"כ היה משביע (לא יודע איך אך יבגני לא יצא הכי שבע מארוחה זו) ולאחר שנפרדנו לשלום מ- 1000 רופי עבור ארוחת הערב + הבוקר, השארנו גם 400 רופי כתשר והתארגנו לקראת היציאה למסע.

Annapurna Range
יצאנו בשעה 8:00 לערך ומקטע הצעידה הראשון להיום הוביל מהכפר Bhulbhule ל- Nadi Basar.
גם היום צעדנו לאורכו של נהר ה- Marsyangdi Nadi העצום וחלפנו ע"פ לא מעט כפרים קטנים ושלווים.

Waterfall near Bhulbhule
יצא לי לשוחח מעט עם Deb (הפורטר של עומר ומילכה) והוא סיפר לי כי רוב הכפרים לאורך טרק האנאפורנה מאוכלסים באנשים מקומיים שמגיעים לכאן רק בעונת התיירות וכי מחוץ לעונה (בתק' הגשמים והקור) - רובם חוזרים לערים הגדולות ועוסקים במקצועות אחרים. Deb לדוג' עוסק בתחום סחיבת הציוד של מטיילים ומחוץ לעונה יש לו חווה עם שדה אורז, פרה ומס' תרנגולות.

הגענו יחסית מהר לכפר הציורי Nadi Basar שהיה באמצע שום מקום וממש נתן חשק להישאר כאן לאיזה שבוע שבועיים עם הפסטורליות של המקום.

Nadi Basar village
תו"כ הצעידה פגשנו לא מעט ילדים ששאלו בנימוס: Candy ? Sweet ?
היות ולא רצינו שצבאות שלמים של ילדים יעוטו עלינו ברגע שנציע חטיף לאחד מהם ואמרנו להם בנימוס כי
אין ברשותנו שוקולדים.

האווירה הפסטורלית התחלפה לפתע לקולות בומים מחרישי אוזניים.
מסתבר שהצבא הנפאלי עסק בפיצוץ מכרה ישן וקולות הנפץ נשמעו למרחקים עצומים. לנו זה לא לא היה מחזה נדיר לנוכח המציאות העגומה שיש בישראל וכל יתר התיירים שמסביבנו היו מאוד חרדים למשמע הקולות.

Marsyangdi-Nadi River
המשכנו הלאה ועל הדרך ראיתי ילדה נפאלית מאוד חמודה שעמדה לצד בית הורי ורצתה שנצלם אותה.
אני כמובן קפצתי על המציאה ולאחר מס' צילומים נתתי לה סוכריית חמאה והמשכנו הלאה לדרכנו.
מה שנקרא - Win-Win Situation.

Me with local cute child
קצת מלחיץ אך בשלב מסוים של הטרק היה פיצול שבילים וחלק מהקב' התפצלה לה.
אני, מהרי ו- Durga פנינו באחת הפניות ואילו יבגני ו- Vova פספסו את הפניה והמשיכו לטפס במעלה ההר.
מזל שיש לנו את Durga כמורה דרך והוא הרגיע אותנו ואמר כי המסלול שהם בחרו יתאחד עם המסלול אותו אנו בחרנו בסופו של דבר.

Me near the intersection
בשלב זה התחיל טיפוס עצבני תחת השמש הקופחת עד לכפר Bahundanda.
הלחות באוויר הגיעה ליותר מ- 100% והרגשתי כאילו אני בתוך סאונה, אך הנופים המשגעים פיצו על כך ובגדול.
מה היה לנו היום - מפלים רבים, טיפוס הרים מאתגר, אנשים מקומיים נחמדים ועוד.

Temple in Bahundanda
את הפסקת הצהרים עשינו באחת המסעדות שהיו בפסגת הכפר ועליה המליץ בחום ידידנו Durga.
יותר מאוחר הבנו למה דווקא למקומות אלו הוא לוקח אותנו - מסתבר שיש לו הסדר עם בעלי המסעדות/G.H שבתמורה לכך שהוא ממלצר, עוזר בבישולים ובפינוי שאריות האוכל - הוא מקבל ארוחה + לינה בחינם.
במשך כל הטרק לא הייתה אפילו נפילה אחת במלון אותו הוא בחר ואנו יצאנו מאושרים.

Me in Bahundanda streets
הארוחה הייתה ממש טעימה וגם לקח להם רק 40 דק' להוציא את המנות (לאחר שאתמול חיכינו לארוחה במשך יותר משעתיים). לקינוח עומר הוציא את הגזייה והכין קפה שחור לכולם. סיימנו לאכול והתארגנו לקראת יציאה.

Planning the rest of the track for today
מקטע הצעידה השני להיום הוביל מהכפר Bahundanda ליעד הסיום ב- Syange.
אני ניצלתי את מקל ההליכה הנוסף שמהרי לא השתמש בו בכדי לעשות "סקי במדרון".
אין דרך לתאר כמה קלילה הייתה הירידה עם 2 מקלות הליכה. עד כה תמיד טיילתי עם מקל הליכה בודד והסתדרתי טוב מאוד וכעת עם 2 מקלות הייתי פשוט בלתי ניתן לעצירה ...

Me near Bahundanda
בדרך למטה פגשנו מס' בחורות מקומיות שהיו מאוד ביישניות והסתירו את פניהם עם מטריה בשניה שהוצאתי את המצלמה מכיסי. אוקי ....

המשך הצעידה הייתה בדרך בוצית, ע"ג סלעים חלקלקים ובין מפלים שונים וקרירים (מאוד מקל בימים לחים כמו היום לטבול במפלון צלול וקריר).
הכפרים כאן פשוט מדהימים והאנשים הנחמדים שכאן מוסיפים עוד לאווירה החיובית שמקום זה משרה.

Village on the way to Syange
יצא ממש טוב עבור Deb שיש לו כאן את Durga שידריך גם אותו בניווטים.
בדיעבד נודע לנו כי Deb ממש טירון בטרק האנאפורנה וכי הוא אף פעם לא עבר את ה- Pass.
(בפעם הקודמת שהוא ניסה, הוא קיבל מחלת גבהים והיה מושבת כחודשיים בבית חולים).
קצת היה לי חבל לראות את עומר מוריד ציוד מהתרמיל של Deb וסוחב זאת בעצמו ואנו רק ביום השני של הטרק. מעניין מה יהיה בטיפוסים הרציניים של הטרק בעוד מס' ימים ?

בכל אופן, הגענו לנק' תצפית ממש לפני הכפר Syange ומאוד התלבטנו אם להישאר כאן בבית המלון שנראה ממש סבבה. Durga אמר שיש למטה בכפר מקום יותר טוב (וגם על הדרך הוא יקבל שם לינה בהסדר) ואנו זרמנו עמו וכרגיל
הוא לא אכזב.

חצינו שוב פעם גשר מיתרים עצום ממדים (Suspension Bridge) וכבר אנו בכפר Syange.
לאחר הגשר לקחנו שמאלה ולאחר כ- 100 מ' ואנו בפתח - Everest G.H.
המקום מאוד חביב - יש נק' חשמל להטענת סוללות המצלמה, יש מקלחת עם חימום מים בגז (סוג של "אטמור") והנוף שכאן לעבר הנהר השוצף מאוד מרהיב.

Suspension bridge before Syange
הזמנו מיד ארוחת ערב לשעה 18:30 ולאחר מכן כ"א התפנה לעיסוקיו.
אני ניצלתי את הזמן לעשות כביסה + מקלחת. התחלתי לנסות ולקחת גם שום (מאוד יעיל כנגד מחלת גבהים), אך בכל נגיסה שנתתי בשן שום - הרגשתי שריפה אימתנית שהתחוללה בתוך בטני.
כנראה שאני חייב לאכול את השום יחד עם ארוחת הערב ולא על בטן ריקה ...

יצא לי לטהר מספיק מים עבור צחצוח השיניים של היום בערב + מחר בבוקר וכן מספיק עבור החצי הראשון של הטרק מחר ולאחר מכן כולנו הצטופפנו בחדר האוכל של ה- G.H.
בנוסף אלינו, גם עומר ומילכה היו עמנו וכן גם ריטה וג'רמי שהפכו לחברים מן המניין.

אני הזמנתי מנה מפלצתית של פסטה עם חתיכות של חביתה מעל.
בניגוד לאתמול עם ה- Momo, היום בערב באמת יצאתי שבע ועם הקינוח שהגיע מאוחר יותר יצאתי מרוצה עד השמיים שהיום אני אלך לישון עם קיבה מלאה.

טיפ שימושי מס' 1
באם אתם בקטע של קינוחים, אל תפספסו ותנסו את כל סוגי הקינוח שיש למסעדות ה- G.H להציע.
אנחנו ניסינו את ה- Banana + Apple Fritter, את ה- Snickers + Twix Rolls וכן גם את
ה- Apple Pie המסורתי והמצוין שהנפאלים מצטיינים בהכנתו. לא הצטערנו לרגע !

היום היה יום שישי וחגגנו על בקבוק של בירה מקומית ובהירה בשם "Star-Gold".
היה כתוב שבירה זו סופר חזקה, אך לי זה ממש לא דגדג ושתיתי אותה כמו מים !

דיי התחלתי לדאוג כאשר בשלב מסוים הפסיק החשמל והסוללות שלי היו רק בתחילת הטעינה, אך סוף טוב הכל טוב ולקראת סוף הערב החשמל חזר ואני יכולתי לנשום לרווחה.

סה"כ היה היום יום צעידה מאוד חביב (אומנם חם ולח רצח, אך הנוף פיצה על כך) שבמהלכו צעדנו
קרוב ל- 17 ק"מ במשך 8 שעות לערך (כולל הפסקת הצהריים הארוכה באמצע).

Marsyangdi-Nadi River\Khola
מרוב העייפות סגרנו את הבסטה מוקדם היום ועפנו למיטה.

סוף יום ו' !

Nice flower
Omer demonstrating Buddha standing
Annapurna Range
Scary wooden bridge to cross