יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

Annapurna Circuit - Day11

שמיכת הפוך כאן ב- G.H הייתה דיי והותר ובשלב מסוים שקלתי אף להוריד את המיקרו פליז מרוב החום.
הלילה היה יכול להיות מצוין אלמלא יבגני ניגן את הסימפוניה ה- 9 של בטהובן ...

אחד היתרונות של יום זה שאנו יכולים לקום יחסית מאוחר (7:00) כי מצפה לנו יום מאוד נינוח.
בחוץ זרחה לה שמש חמימה וציפה לנו עוד יום עם ראות בשמים.

Kings Breakfast
ארוחת הבוקר תוזמנה ל- 7:30 והיה ממש נחמד לנסות דברים אחרים לשם שינוי - Porridge, לחם טיבטי עם דבש וכן מוזלי עם תפוחים מתוקים וכוס קפה.

Tsampa, Tibetan Bread & Chapati
לא יודע איך, אבל הבוקר יבגני דיי התעכב בזמן ההתארגנות ובסופו של דבר גם שכח את מגבת הטיולים שלו וגם שכח את חבל הכביסה היקר שמהרי הביא וששימש אותנו כל יום במהלך הטיול.
את זה מהרי ואני לא נשכח לו עד סוף הטיול ...

בשעה טובה יצאנו לדרך ב- 8:15, לא לפני שנפרדנו לשלום מ- 1100 ר' כ"א על התענוג להיות ב- G.H.
בניגוד למקומות אחרים, כאן ממש לא רצינו להשאיר טיפ כי בעלי המקום לא הנידו עפעף בכל הנוגע להנחה מזערית כלשהי שאנו נקבל (גם ההסבר של מהרי במשך חצי שעה אתמול נחל כישלון).

מקטע הצעידה הראשון הוביל מהכפר Shree Kharka לכפר Old Khangasar (גובה 4000 מ' לערך).
הצעידה היתה דרך שביל אותו רק המקומיים מכירים (לא חלק ממסלול האנאפורנה המתוייר) ואני ממש שמח שלקחנו את Durga עימנו ושהוא ינווט את דרכנו.

Old Khangasar
מידי פעם היו עליות ומורדות ויבגני הדגים לנו בפעם הראשונה את השיטה החדשה שלו לרדת במדרון.
במקום לרדת עם הפנים כלפי המדרון, הוא בחר לרדת עם הפנים כלפי העליה וכך לטענתו לחסוך את כאבי הברכיים הכרוכים בירידה הרגילה.

אני ניסיתי לצעוד בשיטה זו ומהר מאוד וויתרתי. גם זה יותר מסוכן וגם צריך להתרגל לסגנון הצעידה כי היא
ממש לא טריוויאלית.

ברקע כבר נצפית מצודה עם דגלי תפילה מסורתיים שמקשטים אותה.
בשביל להגיע לשם נדרש מאיתנו לא מעט מאמץ פיזי (וכן מס' נשימות עמוקות), אך זה היה קטן עלינו.

Me near Old Khangasar
הגענו לכפר הנטוש Old Khangasar וראינו בתים רבים שהיו עזובים ורק מס' עדרי Yak היו בסביבה.
מסתבר שלאחר שסיימו לבנות את הכפר המודרני Khangasar, כל המקומיים עזבו את Old Khangasar וכיום אין כאן אף נפש חיה (לפי מה שהבנתי מ- Durga, הסיבה לעזיבה כנראה הייתה בשל תנאי מז"א שכאן היו פחות אופטימליים לעומת הכפר המודרני שנבנה כמה מאות מטרים מתחתיו).

Me in Old Khangasar
מקטע הצעידה השני הוביל מהכפר Old Khangasar לכפר Yak Kharka (גובה 4050 מ').
תחילת הדרך הייתה במגמת ירידה עד שהגענו לנק' תצפית לעבר Thorung Khola.
כאן ניצב לו מקדש לעם "השריפה" (אנשי ההרים בנפאל ובטיבט) וראינו כי ידידנו Durga הוא אדם מאמין כאשר
הניח מס' אבנים על המקדש ואז אמר בלבו תפילה מסוימת.

Evgeny & Mahary near Thorung Khola
מכאן התחלנו לרדת בירידה הטכנית ויבגני בשלו עם השיטה המוזרה שלו לרדת במדרון.
הכל היה טוב ויפה עד שהוא נתקל במדרגה ונפל ארצה ... למזלו כלום לא קרה ואנו הזהרנו אותו כי פעם הבאה עלולה להיות קטלנית עבורו, אך הוא בשלו ... (Stubborn איך שריטה מכנה אותו).

באמצע הירידה התלולה נכנסנו ליער פרחוני ומקסים.
צבעים כאלו כבר הרבה זמן לא ראיתי ונראה כאילו האביב זה עתה הגיע לכאן. פשוט מהמם.

Bloom Forest
היות והיום היה רק בתחילתו, עשינו עצירה על צלע ההר והתחלנו להשתגע !
בהתחלה יבגני הדגים את כישורי האקרובטיקה שלו ועשה סלטה. אח"כ Durga הפך להיות ה- D.J והשמיע לנו את מיטב שירי המועדונים שהולכים כאן בנפאל. חוויה כה טובה לא זכורה לי שעשינו עד כה בטיול.
לצלילי מוזיקה נפאלית קצבית רקדנו לנו ונראה כי יש בנו עוד הרבה מרץ !

Dancing on the Track
קצת נרגענו משטף האדרנלין ויכולנו להמשיך לרדת במדרון.
הגענו עד לנהר ה- Thorung Khola ונכון לספטמבר 2012 ישנו גשר מיתרים מאסיבי שעדיין בשלבי בנייה. בעונת התיירות הבאה כבר הוא יהיה מוכן והתיירים יוכלו לחצות את הנהר העצום בבטחה.

Wooden Bridge to Yak Kharka
אנו המשכנו עוד מס' מטרים וחצינו את הנהר ע"ג גשר עץ רעוע ובניגוד לכל יתר המטיילים שהמשיכו לצעוד למעלה, אנו המשכנו בצעידה נינוחה לאורך הנהר.

The Track to Yak Kharka
תו"כ הצעידה ריטה מצאה גולגולת עם קרניים של Yak והחליטה לאמץ זאת לחיכה.
נכון לכתיבת שורות אלו - ריטה עדיין מסתובבת עם הגולגולת ואף סיימה את כל טרק האנאפורנה כאשר מזכרת זו צמודה לתרמיל שלה. כל הכבוד לה על ההתמדה.

Rita with Trophy
הסתכלתי אחורה בשלב מסוים ואת מי אני רואה ?
קב' הישראלים הצעקניים (ברשות קיפוד ודובה) המשיכו הלאה במסלול בו אנו צעדנו ודיי "התלבשו עלינו" (ניצלו את כישורי הניווט של Durga ועקבו אחריו במקום לחכות לפורטרים שלהם ולצעוד אחריהם).

מכאן התחילה עלייה "עצבנית" (אין מסלול מוגדר) עד לדרך הראשית שמובילה מ- Mananag
ועד לכפר Yak Kharka. לא היה פשוט, אך מרגע שהתחברנו בחזרה למסלול התיירים השחוק - הדרך נהפכה למשחק ילדים וחיש מהר פתחנו מבערים וטסנו ליעד הסיום ב- Yak Kharka.

במהלך הצעידה שוחחתי עם ריטה והיא נתנה לי הסבר קצר על טיפוס המצוקים שהיא וג'רמי עושים ביחד.
נשמע מעניין זה בטוח !

Annapurna Range
הגענו לכפר Yak Kharka דיי מוקדם (הודות לכך שיצאנו מ- Shree Kharka ולא מ- Base Camp) ויצא לנו לפגוש כאן את כל חברנו משכבר הימים - Deb, ג'רמי, עומר, מילכה ו- Vova.

טיפ שימושי מס' 1
בכל הכפרים שצפונית ל- Manang חובה להזדרז ולהגיע לשם כמה שיותר מוקדם בכדי לשריין מספיק מקומות לינה עבור הקב' עמה אתם מטיילים.
היצע ה- G.H הולך ויורד ככל שמגיעים ל- Pass ואתם ממש לא רוצים להיתקע ולישון על הרצפה.

למזלנו, ג'רמי כבר הרגיש מצוין והגיע לכפר זה הרבה לפני כל יתר החבורה שהתחילה מ- Manang והוא שריין מס' מקומות לינה עבור כל הקב' (כל הכבוד לו על כך).

שמנו את חפצינו ב- Ganggapurna G.H (ה- G.H הראשון והמפואר שנמצא בכניסה לכפר) בחדר
ל- 4 ואח"כ הזמנו א.צ והתפנינו לעשות כביסה ומס' מתיחות לשרירי הגוף.

שעת הסעודה הגיעה ואנו התמקמנו לנו ב- Dining Hall המפואר של ה- G.H שהיה ממוקם בקומה השנייה וסיפק מעט נוף לעבר כל הסביבה.
אני הזמנתי פסטה מוקרמת עם רוטב עגבניות שהייתה מאוד טעימה (אך לא הכי משביעה).

Tasty lunch at Yak Kharka
נוכחנו לדעת כי היום יש ל- Durga יום הולדת 23.
בשיחה אחת עם עומר ומילכה החלטנו שאנו נלך ונקנה לו עוגת יום הולדת ועל הדרך נחגוג לו בצורה הכי טובה
שניתן לארגן.

Omer the horse whisper
יצאנו לרחובות הכפר (יחד עם Deb שדיי עזר לנו עם המקומיים) וגילינו לאכזבתנו כי
אין אף Bakery בכפר הזה ... (קצת מאכזב לעומת Manang). נו טוב ... במקום להתייאש - החלטנו לקנות חטיפים, עוגיות ואפילו בקבוק משובח של וויסקי.

למזלנו, נכנסתי למטבח של ה- G.H שלנו (חוויה בפני עצמה לראות מטבח נפאלי) ושאלתי את האחראית על המבטח אם היא יכולה לעזור לנו. היא ממש הצילה אותנו ואמרה כי הם יכולים לאפות כאן עוגת שוקולד ושהיא תהיה זמינה לארוחת הערב. כמובן שהיא אמרה שיש להם גם נרות יום הולדת ואנו היינו מאושרים עד הגג שנוכל להרים הפקה על רמה.

מחיר העוגה לא היה כזה נמוך (1200 ר'), אך למי אכפת. יום הולדת חוגגים פעם אחת בשנה.

מבלתי שתכננתי, כאשר חזרתי למתחם המגורים של ה- G.H פנה אלי בחור צעיר בשם איתי שמטייל כאן עם עוד ישראלית חמודה בשם אלה וביחד העברנו שיחה שנמשכה קרוב לשעה (איך הזמן טס ...).

יותר מאוחר עזרתי לריטה עם עניין הכביסה ואח"כ תפסתי שמש וניהלתי שיחה מעניינת עם Selina.

לקראת הערב התחיל להיות ממש קריר ומקומות המפלט היחידים היו בחדר השינה או בחדר האוכל.
עליתי לקומה השנייה של ה- Dining Hall והצטרפתי למשחק  Durak יחד עם מהרי, סלינה וג'רמי.

ארוחת הערב הוגשה ב- 19:30 ואני הזמנתי משהו לא שגרתי - המבורגר צמחוני שהיה למעשה לביבת ירקות (כזאת שמכינים בפורים) על מצע של לחם טיבטי מתפרק ... לפחות היו ירקות וצ'יפס וכן גם התחלפתי במנות עם ריטה וניסיתי חלק מההמבורגר הצמחוני שהיא הזמינה (סוף הדרך).

לקראת סוף הארוחה התחיל "מבצע יום-הולדת".
בעוד מהרי ומילכה עיכבו את Durga בקומה השנייה של ה- Dining Hall, עומר בסתר התגנב למטבח בקומה התחתונה והביא עמו את עוגת היום הולדת כאשר לא מעט נרות דולקים מעטרים אותה.

לקול שירי "Happy Birth Day" חגגנו את יום ההולדת ל- Durga והוא נראה פשוט בשוק ...
בנוסף לעוגת השוקולד שקנינו, בעלת המקום החליטה לצ'פר אותנו ונתנה לנו על חשבון הבית גם מגש
של חטיפי Twix וכן מגש ענקי של עוגיות חמאה (כל הכבוד לה על כך).
היות ובקבוקון הוויסקי שנתנו ל- Durga לא הספיק עבור כלל המשתתפים, בעלת המקום החליטה לצ'פר
אותנו וסיפקה לנו בקבוק נוסף של אלכוהול איכותי על חשבון הבית.

Birthday cake for Durga
עוגת השוקולד הייתה פשוט סוף הדרך והוויסקי שרף לנו יותר את השפתיים (מאשר את הבטן), אך זה היה
שווה זאת. אמרנו מס' ברכות וישר להרמת הכוסית השנייה ולהמשך בליסת העוגות והעוגיות המצוינות.

Twix celecration
פשוט נשמה Durga.
בסוף הארוחה הוא לקח את יתרת העוגה, פיצל אותה לחתיכות קטנות והוסיף בצד את כל העוגיות שעוד נותרו על השולחן, ואת כל זה לקח וחילק בין כל אורחי ה- G.H שעוד נותרו עמנו ב- Dining Hall.

Me at Yak Kharka
סיימנו את הלילה בצחצוח שיניים ללא מקור מים זמינים (מישהו סגר את השיבר הראשי משום מה), אך לפחות היו לנו מים בשלוקרים שהספיקו.

ידעתי מראש כי אין טעם לייבש את הכביסה הרטובה עם הלחות הגבוהה שתהיה במהלך הלילה והכנסתי הכל לחדר ולאחר התארגנות קלה וכבר אני במיטה עם אטמי אוזניים לקראת לילה רווי "בשירי זמר".