יום שבת, 29 בספטמבר 2012

Annapurna Circuit - Day10

השקמה סופר מוקדמת חיכתה לנו היום ב- 5:30.
החדר היה קפוא רצח ובחוץ לא דמיינתי מה הולך להיות.
מהר לבשתי את בגדי הטיולים, שמתי את החם-צוואר ויצאתי החוצה.

לא נורא. לאחר מס' דק' בחוץ והגוף מסתגל לשינויי הטמפ' הדרסטיים.
בחוץ פגשתי את שירי הבלונדה והיא כבר הייתה עם רגל וחצי לקראת הטיפוס. איחלתי לה בהצלחה וחזרתי לחדר לעזור בארגון התיק הקטן אותו ניקח למעלה.

טיפ שימושי מס' 1
בשביל מסלול ה- Tilicho Lake מאוד מומלץ לבוא עם תרמיל קטן (בנוסף לתרמיל הגדול) שישמש במיוחד עבור חצי היום הראשון של הטיפוס מה- Base Camp לאגם ובחזרה למטה.
תוכן התרמיל - מים (3 ל' לפחות), חטיפי אנרגיה, קרם הגנה, מעיל רוח (אם הוא לא עליכם כבר),
ערכת ציור (אם אתם מוכשרים), כסף ודרכונים (תמיד כדאי לקחת לכל מקום).

ארוחת הבוקר תוזמנה ל- 6:00 ואני קיבלתי את "מנת השף" (מה שכל בוקר אני תמיד מזמין).
לשם שינוי התפוחים כאן מתוקים (בניגוד לאלו של Manang).
יתר האנשים ניסו את מזלם עם Porridge או Tsampa ודיי יצאו רעבים בסיום הארוחה.

בשעה טובה ב- 7:00 (לאחר אינסוף עיכובים) יכולנו לצאת לדרך.
מקטע הצעידה הראשון טיפס מ- Tilicho Base Camp (גובה 4150 מ')
לנק' תצפית אל עבר Tilicho Lake (גובה 5200 מ').

Me on Tilicho Track
טיפוס זה חולק למס' מקטעים ובהתחלה הוא היה יחסית בשיפוע מתון וקליל.
לאט לאט השיפוע הפך לתלול יותר ויותר וקצב הנשימה הלך וגבר עד שהיינו צריכים לעצור מידי פעם ולקחת מס' נשימות בטרם נמשיך בטיפוס האימתני.

לי בשלב מסוים נשבר לחכות כל הזמן והתחלתי לצעוד בקצב שלי.
העובדה כי סחבתי היום רק 6 ק"ג (בניגוד ליום יום שאני בדר"כ סוחב 16-17 ק"ג) אפשרה לי להעלות להילוך גבוה
ולטוס בעליה.

Track to Tilicho Lake
הגעתי אפילו לקב' של שירי הבלונדה (שיצאו למעלה משעה לפנינו) ולמרבה הפלא ראיתי כי היא לא זאת שמעכבת את החבורה (אלא חבר שלה שכל שנייה עוצר לנוח, בעוד היא מקפצת לה בקלילות).

לאורך רוב הטיפוס צעדתי יחד עם ריטה שממש "תותחית" וצועדת בקצב ממש מהיר וביחד הגענו עד לפסגה.
מכאן ראיתי את כל הנוף המושלג של רכס האנאפורנה ולמזלנו היה היום יום עם הרבה שמש וראות נקייה.

Annapurna Range
בפועל ממש לא הייתי צריך את ה- Soft Shell בעליה ורוב הזמן הוא היה בתוך התיק.
כאשר ניסיתי להסביר לכולם כי ממש לא צריך לקחת פליז אלא רק Soft Shell, כולם (חוץ מריטה) צחקו עלי ובכ"ז לקחו. בסופו של יום אני סחבתי את הפליזים שלהם ובכלל הם לא היו צריכים אותם (כמו שחשבתי).

Nice Track before the Lake
הליכה בשמש הנעימה על פסגת ההר ותוך פחות מ- 30 דק' וכבר אנו בפתחו של אגמון נחמד.
בהתחלה אמרתי לעצמי: WTF ??? זה האגם המפורסם שכולם מהללים ?
ריטה הרגיעה אותי ואמרה כי זה רק הקדימון לקראת מה שעתיד לבוא ונמצא ממש מעבר לפינה.

Small Pond before the Lake
ריטה נתנה לי את הכבוד לצעוד ראשון (היא כבר הייתה כאן לפני 4 שנים) ואני פסעתי לאטי ולאט לאט ראיתי את אחד משבעת פלאי תבל (לפי דעתי) - האגם הכי גבוה בכל העולם, הלא הוא: Tilicho Lake.

איזה אגם ענק, צלול ומרהיב נגלה בפני.
זאת הפעם השנייה שלי בטרק שאני מרשה לעצמי לפעור את פי ולומר: "ואאאאאווו" אחד ענק !!!

Me on Tilicho Lake
צבע המים (טורקיז עז) מאוד הזכיר לי את Emerald Lake שב- NZ ובהחלט אני יכול לומר ולקבוע כי הטיפוס הקשה והארוך לכאן השתלם ובגדול !

נכון לספטמבר 2012 יש בנק' התצפית אל עבר האגם Tea House (בפעם הקודמת שריטה הייתה כאן כלל לא היה מבנה או זכר למבנה כלשהו) ושם התענגנו על כוס תה + לימון לוהט ומתקתק.
חבל רק שהמחיר היה ממש בשמיים (600 ר' לקנקן Small Pot).

איזה כיף לשבת כאן על הספסל ולבהות באגם המרהיב יחד עם כוס תה ביד ...

The A Team on Tilicho Lake
מעט על Tilicho Lake
אגם זה נחשב לגולת הכותרת של טרק האנאפורנה בשנים האחרונות. עזבו אותכם את עניין ה- Pass, כאן באמת יש נוף מרהיב שמצדיק סטייה של 3 ימים מהמסלול.
אגם ה- Tilicho ממוקם פיזית בגובה 4990 מ', אך נק' התצפית שהגענו אליה הייתה בגובה 5200 מ'.
בזמן שלטון המלך בנפאל, הוא ביקש במפורש שיביאו לו מים מאגם קדוש זה ועם הזמן מקום זה הפך לחלק בלתי נפרד מטרק האנאפורנה.
מקור המים המרכזי שמזין את האגם המבריק הנו ה- Glacier העצום שצמוד אליו.

Me & Rita on Tilicho Lake
בזמן שמהרי לקח את ערכת הציור והתחיל לצייר את האגם, אני + יבגני + ריטה יצאנו לעשות סיבוב של האגם במסלול שמוביל עד ל- Jomsom (לא מצריך עלייה ל- Pass).

View Toward Glacier
בשלב מסוים חתכנו לנק' תצפית גבוהה ושם עשינו לא מעט תמונות מרהיבות ומגניבות.
יבגני אף הוסיף ועשה עמידת ראש מול האגם - אחלה של תמונה יצאה.

Nice Acrobatic
קצת חבל, אבל השעה הייתה כבר מאוחרת ומבלי ששמנו לב ואנו כבר קרוב ל-3 שעות נמצאים כאן באגם.
עשינו אחורה פנה ואספנו את מהרי מה- Tea House.
בהתחלה לא ידענו לאן מהרי נעלם, אך בסוף מצאנו אותו מצייר בפינה, הרחק מאזור הישראלים הצעקניים.

Jumping in Tilicho Lake
מעט על הישראלים שטיילו עמנו
לאלו שראו את התכנית "ארץ נהדרת" - היו 2 דמויות מצחיקות בשם "קיפוד ודובה" (סטלנים שמעשנים "ירוק") שתמיד ביטאו בצורה הכי שלילית כמה רעים אנו כישראלים נתפסים בעיני כל העולם.
כפי שאתם כבר יכולים לנחש, טיילו עמנו 2 ישראלים צעירים עם ראסטות שעומר נתן להם את התואר המפוקפק
של "קיפוד ודובה".

היות ואני הייתי הכי מהיר בקב', לפני הירידה שאלתי מה כ"א רוצה לאכול ואז התחלתי בירידה לכיוון
ה- G.H בתקווה להזמין את ארוחת הצהריים כמה שיותר מהר (לחסוך בזמן).

התחלתי בירידה מההר בשעה 11:35 ומהר מאוד וכבר נפתח פער עצום ביני לבין הבא אחרי.
על הדרך היה משעשע לפגוש קב' של ישראלים ולעבוד עליהם שאני בכלל לא ישראלי (לא שהיה קשה).

הירידה במדרון הייתה יותר קשה מפי שתיארתי לעצמי. דיי נזהרתי בכל הפיתולים החדים לא לעוף כי הבנתי שלא מעט מטיילים מצאו כאן את מותם ...
כמו בימים הטובים של NZ, גם כאן עקפתי לא מעט מטיילים והגעתי תוך פחות משעה ל- Base Camp.

את מי אני רואה מתענג לו מכל רגע ומשתזף תחת השמש החמימה ?
לא פחות ולא יותר מאשר את Durga שניצל את חצי יום המנוחה ונהנה לו מכל רגע.

Durga היה ממש בשוק כאשר נוכח לשמוע כי סיימתי את הירידה במדרון תוך פחות משעה ואת הטיפוס בעליה תוך שעתיים ורבע. לצורך העניין הוא העריך כי יקח לנו לעלות לפחות 3 שעות ולרדת כשעתיים.
אותי זה ממש לא הפתיע כי זה הקצב הטבעי של ההליכה שלי.

הזמנתי לכולם א.צ ובדיוק ראיתי שגם ריטה סיימה את הירידה.
חבל"ז, נראה לי שסוף סוף מצאתי את השותפה המושלמת שתצעד בקצב שלי.

לאחר כחצי שעה ואנו פוגשים את מהרי וכמה דק' אחריו הגיע גם יבגני.
עשינו ביחד מתיחות לרגלים (חובה לעשות אחרי מדרון תלול כמו זה) ולאחר מכן הגיעה שעת הסעודה.

הזמנתי לי Veg Momo + אורז עם גבינת פירורים מעל וזה היה פשוט מפוצץ !
מאוד רציתי שנוכל לצאת מוקדם היום כי יש לנו עוד דרך ארוכה ל- G.H הבא, אך אין הרבה חדש תחת השמש ושוב פעם יש עיכובים.

בשעה טובה יצאנו לדרך ב- 14:00 מ- Tilicho Base Camp לעבר הכפר Shree Kharka.
כבר על ההתחלה קידמו את פנינו מאות מטיילים שהגיעו מהכיוון הנגדי וכמובן שהיינו מטיילים מנומסים ופינינו להם את הדרך (מעטים היו המטיילים שהיו אדיבים וביוזמתם פינו לנו את הדרך).

כעבור 5 דק' של צעידה ושוב פעם יש בעיה - חלק מחברי הקב' חסרים לנו.
Durga חזר בחזרה לכפר והחזיר את יבגני וריטה שרצתה לצעוד בשביל הנהר (להימנע מהמסלול הצר של היום), אך שביל הנהר לא הוביל ליעד אליו רצינו להגיע ולבסוף כולנו התאחדנו כקב' וצעדנו ביחד.

Horse Porter
רוב הצעידה במקטע זה היה במגמת עליה ובשלב מסוים הגענו לקטע המסוכן של המסלול - Land side.
לשם שינוי - הקטע בעליה היה הרבה פחות מפחיד ומסוכן מאשר זכור לי שהיה בדרך ההפוכה (שאתמול עשינו) וכך צעדנו לנו במהירות גבוהה יחסית את מקטע זה.

Slippery Edge
פגשתי כאן את צמד הישראלים (קיפוד ודובה) והם כאלו לא החלטיים.
כ"א טייל עם תרמיל במשקל של 1 ק"ג (לכל היותר) והם השאירו את הפורטר שלהם הרחק שם מאחור.
מה שהרגיז אותי זה שהם צעדו במישור יחסית מהר וכל הזמן נתקעו מאחורי. אני הייתי מספיק מנומס בשביל לתת להם לעבור אותי ולא לעשות מזה עניין (אני הרי סוחב תרמיל עם 17 ק"ג), אך נוכחתי לראות שכל 10 דק' הם עוצרים להפסקת סיגריה ושוב פעם אני עוקף אותם וחוזר חלילה.

לפחות הפתעתי גם אותם ועקפתי אותם באחת העליות ומאז השארתי להם רק אבק.
מי היה מאמין שאני עם תרמיל כבד יעקוף מישהו שלא סוחב כלום על גבו ...

Be careful before crossing
תו"כ הצעידה שוב פעם אני פוגש בקב' של ישראלים (מאוד קל לזהות מרחוק) ואני משחק אותה כאילו אני לא מישראל. אחד האנשים שבחבורה החליט להיות חוקר ארצות ולנחש מהיכן הגעתי. בהתחלה הוא אמר אולי סין ? אולי יפן ? וכל פעם סימנתי לו שהוא ממש רחוק.
בסוף נשבר לי ואמרתי לו בעברית שאני בכלל מישראל והוא היה עם פה פעור ולא האמין למה שקרה כאן.

אני חייב לציין שגם לאחר שעזבתי קב' זו והמשכתי הלאה, עצרתי לשנייה והבטתי אחורה וראיתי את אותו "חוקר ארצות" מכה על ראשו ואומר לעצמו כמה מטומטם הוא !
ישראלים ...

המשך הצעידה הייתה ממש נעימה במישור יחסית ועל הדרך פגשתי קב' של מטיילים שכבר הכרתי - את שירי הבלונדה, את קב' הסינים (ששוב פעם הבחור עם מקל ההליכה הקצר - צעד בקצב המהיר שלו והשאיר מאחור את שלושת השותפות שלו) ועוד.

Marsyangdi-Nadi Khola
בשעה טובה הגעתי ל- Shree Kharka וראיתי כי מהרי עקף אותי בסיבוב והגיע ראשון (יפה לו).
היות וה- G.H הראשון היה מפוצץ בישראלים, החלטנו לצעוד 2 מ' ולקחת את ה- G.H הסמוך שהיה דיי "פרווה"
(לא הכי מדהים, אבל ניחא).

לקחנו 2 חדרים (150 ר' לכל חדר) והזמנו גם ארוחת ערב.
מקלחת דלי הייתה זמינה, אך כמות המים הייתה כה מזערית (בקושי 1 ל' מים רותחים) וגם היינו צריכים לשלם עבור המקלחת (100 ר' ל- 1 ל' מים רותחים).

לפחות ה- G.H כאן מאוד שקט וחוץ מאיתנו היה רק עוד זוג מטיילים נוסף שאיכלס את
ה- G.H באותו הלילה.

גם הלילה לקחנו חדר ל-3 (אני + יבגני + מהרי) בעוד ריטה ו- Selina לקחו חדר זוגי.
לאחר כביסה קלה שיבגני עשה (ואני הצטרפתי אליו אח"כ) ואנו כבר בחדר האוכל החמים והממוזג לקראת ארוחת הערב המפוארת שמחכה לנו.

הזמנתי לי פיצה + תוספת גבינה ולקינוח גם Apple Fritter עם דבש (סוף הדרך).
קצת מאכזב היה התה הטיבטי שהורכב מחמאה + מלח ... (בטוח לא מה שאנו רגילים אליו מהארץ).

מבחינת המשך המסלול - אני מאוד שמח שהגענו ל- Tilicho Lake ועל הדרך טיפסנו לגובה של 5200 מ' כי
הטיפוס ל- Pass הוא לא יותר מידי רחוק מזה (5416 מ') ואנו דיי מוכנים לקראתו.

בחוץ היה קור אימים, אך משום מה בחדרים הבידוד היה מעולה וכמעט ולא הרגשנו את הקור.
לאחר אינסוף דאחקות שהעברנו אל תוך הלילה (יעידו על כך ריטה וסלינה שישנו בחדר הסמוך ולא הבינו מה פשר הצחוקים לאורך כל הלילה) יכולנו סוף סוף לישון.

סוף יום שבת !
מבחר סרטונים מיום זה




מבחר תמונות מיום זה:
(לאלבום המלא, לחצ/י כאן)

Rita on Tilicho Track
Track to Tilicho Lake
Cliffs on the Track
Refilling Batteries
Conquering Tilicho Track
Tilicho Summit
Nice Flora on the Track
Rita on Tilicho Lake
Me on Tilicho Lake
Me & Evgeny on Tilicho Lake
Nice Reflection
The Famous Underpants
Evgeny & Rita on Tilicho Lake
Jumping in Tilicho Lake
Combining forces
Meditation on Tilicho Lake
Me on Tilicho Lake
Tiger Den on the way to Shree-Kharka

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה